Petesson
FredrikR FredrikR skrev:
Har sålt en kompis dotters pappa och nu vill köparen låta häva köpet.
Allt fungerade när affären gjordes upp.

Hur hade ni gjort?
Och vad du än gör sätt dig inte bak i polisbilen då dom är ökända för att skjuta skarpt i baksätet🙋

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
M
kashieda kashieda skrev:
Det blir en jävla uppståndelse om man är ståndaktig på den tredje dagen, säger grannarna.

De har planterat en parkerad slide runt vår nudistkoloni.
Kollot kanske störde? Spelade ni möjligtvis landhockey på gatan utanför? Brukar oroa dom med dyra bilar🙂

N
FredrikR FredrikR skrev:

Hur hade ni gjort?
Allt akulle ha varit mycket lättare om du sålt dottern som slav då det är helt ok enligt Bibeln.
Det kanske skulle varit lättare att sälja pappan om du gjort honom till slav först. Jag är lite osäker på vad bibeln säger om slavhandel. Men då skulle det iaf varit mycket svårare för köparen att hävda ursprungligt fel.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
N
Petesson Petesson skrev:
Var på din vakt då Polisen sköt en varg igår så tröskeln för avsiktliga vådaskott är uppenbart låg nu!
Hoppas det inte var en Lycan för då kan det nog bli stora problem.

M
N Niq skrev:
Allt akulle ha varit mycket lättare om du sålt dottern som slav då det är helt ok enligt Bibeln.
Det kanske skulle varit lättare att sälja pappan om du gjort honom till slav först. Jag är lite osäker på vad bibeln säger om slavhandel. Men då skulle det iaf varit mycket svårare för köparen att hävda ursprungligt fel.
När det gäller pappor så får man nog som köpare räkna med visst slitage. Hur gammal var dottern? Den frågan borde köparen ställt sig och fördjupat undersökningen av hur mycket av plånboken som är kvar. 🤔

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Petesson
M Mrs November skrev:
När det gäller pappor så får man nog som köpare räkna med visst slitage. Hur gammal var dottern? Den frågan borde köparen ställt sig och fördjupat undersökningen av hur mycket av plånboken som är kvar. 🤔
Hur utförs en fördjupad undersökning av en pappa?
Är det skillnad på undersökningen om dottern är 12 eller 22år?
Frågar åt grannen ifall du anser frågan lite konstig eller så☝️

• Gilla
Mrs November
  • Laddar…
M Mrs November skrev:
Kollot kanske störde? Spelade ni möjligtvis landhockey på gatan utanför? Brukar oroa dom med dyra bilar🙂
Det tror jag inte. Det är ingen som har kollat, vad jag vet, särskilt ingen kollon.

De har bara Lammborgare och Alfi Marmelado på gatan, så inga särskilt dyra bilar. Det står ju inte ens Rollsar framme!

• Gilla
Mrs November
  • Laddar…
M
Petesson Petesson skrev:
Hur utförs en fördjupad undersökning av en pappa?
Är det skillnad på undersökningen om dottern är 12 eller 22år?
Frågar åt grannen ifall du anser frågan lite konstig eller så☝️
Stor skillnad vad gäller ålder. Ju äldre dotter desto tunnare plånbok.
Ju äldre dotter desto fler grå hår. Färgat hår kan vara dolt fel men å andra sidan vill nog många istället framhäva de grå tinningarna charm.
En ung dotter brukar innebära mer lekfullhet. Sånt ingår i undersökningsplikten skulle jag nog vilja påstå. Granne? Har du någon granne?😉

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Petesson
M Mrs November skrev:
Ju äldre dotter desto fler grå hår. Färgat hår kan vara dolt fel men å andra sidan vill nog många istället framhäva de grå tinningarna charm.
En ung dotter brukar innebära mer lekfullhet. Sånt ingår i undersökningsplikten skulle jag nog vilja påstå. Granne? Har du någon granne?😉
Har många grannar har du så dålig koll🤔

M
Petesson Petesson skrev:
Har många grannar har du så dålig koll🤔
Jamen då är ju saken biff! Bara jämföra med varandra och se vem man kan få bäst för. Kom bara ihåg att räkna in åldersavdragen. Varken rot eller rut brukar vara möjligt om man vill åtgärda eventuella defekter🙂🙃

M
kashieda kashieda skrev:
Det tror jag inte. Det är ingen som har kollat, vad jag vet, särskilt ingen kollon.

De har bara Lammborgare och Alfi Marmelado på gatan, så inga särskilt dyra bilar. Det står ju inte ens Rollsar framme!
Då kanske det är dax för kaffe o bullar eller kanske en whisky. Men det kan också vara så att folk tycker att dom har dyrare bilar än dom har. Bjud in dom till lek så kanske det ordnar sig🙂

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
N
M Mrs November skrev:
Men ju äldre dom är desto mer borde dom väl jobbat ihop.
M Mrs November skrev:
Ju äldre dotter desto fler grå hår.
Särskilt för föräldrarna
M Mrs November skrev:
En ung dotter brukar innebära mer lekfullhet. Sånt ingår i undersökningsplikten skulle jag nog vilja påstå. 😉
När slutar dom leka❓

FredrikR FredrikR skrev:

Hur hade ni gjort?
Jag hade inte sålt utan hyrt ut, anser det skattemässigt fördelaktigt.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
M
N Niq skrev:
Men ju äldre dom är desto mer borde dom väl jobbat ihop.

Särskilt för föräldrarna

När slutar dom leka❓
Döttrar är dyra i drift🙂

M Mrs November skrev:
Döttrar är dyra i drift🙂
Och sedan får man får betala dyrt för att få dem bortgifta.

• Haha
Mrs November
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.