FredrikR FredrikR skrev:
Absolut, du är ju på Ahlsell fram till lunch, oavsett!
Knappast, nu är frullen sämre än före pandemin och förmiddagarna går ju åt att skjutsa ungarna till dagis och förbereda fakturering

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Börja med att fixa springan som jag markerat. Så där kan det ju inte se ut.
[bild]
Jag trodde alla på detta forum var införstådda med att det ska vara röda ringar

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Knappast, nu är frullen sämre än före pandemin och förmiddagarna går ju åt att skjutsa ungarna till dagis och förbereda fakturering
Men det är väl ROT-avdragsberättigat så länge du skriver "frukost på Ahlsells 1 timme" på kundens faktura? Det där med skjutsa ungarna tycker jag du utelämnar, om du inte ska ta RUT-avdrag på det, förstås.

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Men det är väl ROT-avdragsberättigat så länge du skriver "frukost på Ahlsells 1 timme" på kundens faktura? Det där med skjutsa ungarna tycker jag du utelämnar, om du inte ska ta RUT-avdrag på det, förstås.
Det är för mycket administration med ROT och RUT, kontant i handen ÄR faktiskt både snabbare och enklare.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Är det ok med myndigheterna att skriva servicebil x2 då?

F fribygg skrev:
Är det ok med myndigheterna att skriva servicebil x2 då?
Ja, men det kan inte kunden få ROT-avdrag för, så då måste du komma ihåg att debitera dubbelt så det går ihop sig!

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Ja, men det kan inte kunden få ROT-avdrag för, så då måste du komma ihåg att debitera dubbelt så det går ihop sig!
Då är det enklare med en europeisk femhunka direkt i handen, att kunden ska få en massa skatteavdrag fast han inte ens gör jobbet själv känns fel

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Då är det enklare med en europeisk femhunka direkt i handen, att kunden ska få en massa skatteavdrag fast han inte ens gör jobbet själv känns fel
Så länge den utrikiska femhunkan i näven ändå ger mig rätt att göra feta materialpåslag samt äta frulle hos Ragn-Sells är jag med!

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Green Cargo sköter växling på många orter i Sverige.
Think Pink gäller här

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Så länge den utrikiska femhunkan i näven ändå ger mig rätt att göra feta materialpåslag samt äta frulle hos Ragn-Sells är jag med!
Kunden får givetvis gärna fixa mtrl, det räcker gott med en femhunka i handen. Har kunden inte rätt grejor hemma får han ju givetvis pynta ännu en resa och en halvdag installation nån annan dag

FredrikR FredrikR skrev:
Green Cargo sköter växling på många orter i Sverige.
Åtar de sej jobb som KA?

• Älska
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
TheImprovisor
F fribygg skrev:
Det lär väl inte varit pga din skicklighet iaf?
Ju skickligare man är, desto mer tur har man. Det är en gammal fin villfarelse. Helt sann.

• Älska
  • Laddar…
TheImprovisor
N Niq skrev:
Börja med att fixa springan som jag markerat. Så där kan det ju inte se ut.
Det löser jag lätt i Photoshop. 🙂

• Gilla
  • Laddar…
TheImprovisor
Alfredo Alfredo skrev:
Får jag inte 14 får du dra dina egna rör.
Är du under 14, då räknas det väl som barnarbete?

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
Jag ska muta (mura/gjuta) en grillplats, har en del lekarblock över sedan jag bögg robotgräsklipparegaraget.

Tar tacksamt emot tips hur jag bäst får en yta lämpad att måla med äggoljetempera på lerkliningen.

• Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.