Nissens
P Pin skrev:
Stängsel runt gräsmattan
Hur kommer geten åt gräset då? 😳

Nissens Nissens skrev:
Hur kommer geten åt gräset då? 😳
Det är som med kupolen.

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Varför inte ta Alfredo, sätta på koppel och tjudra i en rejäl (pun intended) stolpe så kan han beta av gräsmattan åt dig? Bjud på en morot i var ända...

• Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
N
FredrikR FredrikR skrev:
Hej!
Funderar på att köpa en sån där självgående gräsklippare, finns det någon som är snabb, inte äter barn eller djur?

Har ni något tips?
Vill klippa 15min på eftermiddagen innan det blir kväll, stor trädgård.
Noshörning eller elefant äter ju ganska mycket gräs

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
A
Alfredo Alfredo skrev:
Nej det får vi verkligen hoppas! Jag försöker verkligen hålla mig till trådens ämne!
Nee du är ju bannad och åter bannad utan att bli bannad😮

N Niq skrev:
Det är Ernst som kommer på alla kommunslogans förstår ni väl.
Bör då inte Ernst bannas?
FredrikR FredrikR skrev:
Funderar på att köpa en sån där självgående gräsklippare, finns det någon som är snabb, inte äter barn eller djur?
Skaffa ett par getter eller eventuellt får. En liten getflock kommer att hålla både gräset och övrig växtlighet kort.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Hur mycket?

P Pin skrev:
Min get är vegan
Tack och lov, de som är allätare kan nog smaska i sej både staketet runt trädgården och nån backspegel på bilen om man parkerar på tomten och inte i eget låst garage.

F fribygg skrev:
Tack och lov, de som är allätare kan nog smaska i sej både staketet runt trädgården och nån backspegel på bilen om man parkerar på tomten och inte i eget låst garage.
Går i tankar på att avliva strutsen.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
N Niq skrev:
Tyvärr inte snabba nog.
Äter inte dom barn dessutom?

FredrikR FredrikR skrev:
Tyvärr inte snabba nog.
En liten getflock ÄR det rätta, snabba, effektiva, tysta och billiga, få tomter lär vara så stora att två getter inte kan hålla växtligheten kort.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
höns då?

A
Dom irar mest runt här😉

F fribygg skrev:
En liten getflock ÄR det rätta, snabba, effektiva, tysta och billiga, få tomter lär vara så stora att två getter inte kan hålla växtligheten kort.
Är tomten inte stor nog för att två getter ska vara otillräckligt kommer å andra sidan grannarnas tomter också hållas trimmade! :)

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Är tomten inte stor nog för att två getter ska vara otillräckligt kommer å andra sidan grannarnas tomter också hållas trimmade! :)
Jo, och kommunens mark, bilar osv. Jag tror att getter även kan utrota parkslide,vresros och syren.

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.