A anis16 skrev:
Jag beställde med batterier och betalt hela fakturan på en gång så jag ska få hela gröna avdraget även om batterierna inte är levererade ännu. Inget Kina-skit utan riktiga helsvenska batterier från Skellefteå i det här fallet. Ska ringa och höra efter när de kommer.

Vi har ju väldigt skuggig tomt med granskog precis söder om huset så svårt med solur. Dock sa solcellssäljarna att det inte var nått problem att montera panelerna på taket då det var viktigare med riktning än hur mycket sol det faktiskt kommer på taket.
Nej men det viktigaste är ju soluret när du ställer ut utemöblerna och tar in sommarhjulen.

Jaså du tror på post nord volt. Det kan du fet glömma när jesus cashat in. Du ska akta dig för såna där lokala småföretag som kommer och går. Bor du ens i SE1 som cellerna är designade för?

Jag eldar dieselolja och har 3 kubik i tanken så jag kommer igenom hela vintern utan kisspaus.

• Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Nej men det viktigaste är ju soluret när du ställer ut utemöblerna och tar in sommarhjulen.

Jaså du tror på post nord volt. Det kan du fet glömma när jesus cashat in. Du ska akta dig för såna där lokala småföretag som kommer och går. Bor du ens i SE1 som cellerna är designade för?

Jag eldar dieselolja och har 3 kubik i tanken så jag kommer igenom hela vintern utan kisspaus.
Postvolt, de är de som kör bort hämtmatskartongerna?

Eller, ska dem vara "dem se kör bort" där?

• Haha
  • Älska
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
PS billigast är att bara installera fler uttag om du behöver mer el. Helst jordade så det ser snyggt och modernt ut.

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
P Pin skrev:
PS billigast är att bara installera fler uttag om du behöver mer el. Helst jordade så det ser snyggt och modernt ut.
Glöm inte att gå till jordtaget innan du planterar uttagen, bara.

Om du inte har något jordtag kan du oftast köpa billig torv nu på våren.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Postvolt, de är de som kör bort hämtmatskartongerna?

Eller, ska dem vara "dem se kör bort" där?
Osäker, datan fungerar inte. Jag antecknar på en post IT lapp så länge.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Glöm inte att gå till jordtaget innan du planterar uttagen, bara.

Om du inte har något jordtag kan du oftast köpa billig torv nu på våren.
Jag har en andel i ett destilleri. En kvadratfot med torv. Går det bra trots avståndet till Skottland?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P Pin skrev:
Osäker, datan fungerar inte. Jag antecknar på en post IT lapp så länge.
Om du får slut på postIT, kan du gå postalt, det verkar vara poppis.

P Pin skrev:
Jag har en andel i ett destilleri. En kvadratfot med torv. Går det bra trots avståndet till Skottland?
Bara om det är tillräckligt djupt. Är det 75 cl?

kashieda kashieda skrev:
Bara om det är tillräckligt djupt. Är det 75 cl?
De har så konstiga enheter så jag vet inte, jag är ingen wizard av oz. Typ nån pint kanske, eller gallon. Eller några kubiktum.

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pin skrev:
De har så konstiga enheter så jag vet inte, jag är ingen wizard av oz. Typ nån pint kanske, eller gallon. Eller några kubiktum.
Pint, det har man väl hos grannen? Hjulpint har man ju hört om. Och galon, det är ju kostymbyxor.

• Gilla
  • Wow
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
N
Äh solceller lönar sig ju inte Sverige. Montera ner dom och sälj på vinted till någon lättlurad medelhavsboende svensk. Investera sedan pengarna i Ryska värdepapper dom kommer stiga jättemycket så fort Vance och Trump ordnat en bra deal åt Putin.

Var försiktig när du plockar ner dom bara så att inte det härdade skyddsglaset exploderar när du tittar för länge på det.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
N
P Pin skrev:
350 kubiktummar är 5.7 liter

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Äh solceller lönar sig ju inte Sverige.
Åjo, det har varit rätt lönsamt. Det är kanske inte så bra för alla slutkunder men det har skapat mycket takjobb, ställningsjobb och eljobb som genererat både moms och annan skatt och det är väl viktigare?

N Niq skrev:
350 kubiktummar är 5.7 liter
Ja det och 396 är enkelt. Men alla udda tal.

N
F fribygg skrev:
Åjo, det har varit rätt lönsamt. Det är kanske inte så bra för alla slutkunder men det har skapat mycket takjobb, ställningsjobb och eljobb som genererat både moms och annan skatt och det är väl viktigare?
Klart det viktigaste är att man betalar skatt

• Wow
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.