823 023 läst ·
30 637 svar
823k läst
30,6k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 666 inlägg
Ja, klart du får! Men du får inte köra om lastbilar på insidan på Ölandsbron när du kommer i 100 km/h, det är förbjudet. Du får bara köra om den där gubben från Färjestaden som åker in till Systembolaget i Kalmar 5 gånger i veckan och handlar (för att de inte ska tro att han är alkis hemma). Jag kan inte skriva ut vad han har för bil (GDPR du vet), men du kan få en ledtråd: Peter Le Marc, Little Willie John, du vet han sjunger jag var hennes unge älskare, från Stallbackas bilfabrik. En sån bil är det som Peter Le Marc tillverkade på den tiden han var en ung älskare. (Tror inte han är det längre.)FredrikR skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 666 inlägg
Skärp dig, i den här tråden skojar vi inte, vi parodierar!K Kane skrev:
(Är det kanske du som är den där gubben i Färjestaden, som är sur för att du blir omkörd på innern på Ölandsbron? Att skriva att du bor i Stockholm i din profil kan du göra ändå, det är ingen som kan kolla...)
Jag tror inte forumreglerna tillåter att du avslöjar medlemmars hemvist på det där viset..SågspånPappspikEternit skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 666 inlägg
Men det bor ju massa gubbar i Färjestaden, och jag har inte talat om vad han heter eller ens vad han kör för bil, bara att han brukar åka och köpa yrseldricka i Kalmar. Det kan väl inte vara regelbrott?F fribygg skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 666 inlägg