822 920 läst ·
30 634 svar
823k läst
30,6k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 665 inlägg
Har säljaren tecknat Dolda fel-försäkring?
Vad är det för märke på mopeden förresten, är det Parkside eller DeWalt? På min tid hade jag en Milwaukee, men det var ju länge sen. Jättelänge sen. Jag har tonåringar själv nu. Fast ingen moppe här hemma. Undrar om jag kan ta gubbens Zetor som a-traktor till den äldste? Det börjar tjatas lite.
Vad är det för märke på mopeden förresten, är det Parkside eller DeWalt? På min tid hade jag en Milwaukee, men det var ju länge sen. Jättelänge sen. Jag har tonåringar själv nu. Fast ingen moppe här hemma. Undrar om jag kan ta gubbens Zetor som a-traktor till den äldste? Det börjar tjatas lite.
Varför ska vi tanka den❓ Är det rapsolja man använder i en moped.FredrikR skrev:
Jag fick fylla i ett formulär där jag skulle uppge namn,adress,bankkontonummer, kreditkortsnummer med säkerhetskod och pinkod. Fast där stod inte något om fel på mopeden.
Den är svart. Mopeden inte dottern.SågspånPappspikEternit skrev:
Har säljaren tecknat Dolda fel-försäkring?
Men inte kan du ju ta ifrån gubben hans käraste fordon. Jag trodde det var Scania som gällde när man ska ha en epa a traktor
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 665 inlägg
Att den är svart är inte ett dolt fel, eftersom det kunnat upptäckas vid en okulär besiktning, så där har du inget att hämta. Eller kan du skicka dit dottern för att skrämma säljaren, hur gangsta är hon, skulle det funka?N Niq skrev:
Men vadå, ungen kan ju inte få min traktor, den vill jag ha själv! Scania funkar inte, drar för mycket diesel, och mina ungar är inte så gangsta och kan inte fixa ihop så mycket pengar som går åt för att tanka eländet. (Har du testat att tanka mopeden med diesel, förresten?)
Scania är ett elände det har du rätt i. Skaffa en Sisu med osynkad låda så dom lär sig växla.SågspånPappspikEternit skrev:
Fixar dom inte fram pengar att tanka för så får dom väl gå.
Om dom investerar några miljoner med 7% avkastning så får dom nog så det räcker till lite soppa
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 665 inlägg