Nissens
N Niq skrev:
Är lite nervös för tariffer bara
Några långburkar löser det. 😊

N
Hej min dotters moped fungerar inte som den ska och jag måste laga den. Jag har inte lyckats hitta felet. Är det dolt fel❓
Nej det är ingen Tesla

• Wow
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Hej min dotters moped fungerar inte som den ska och jag måste laga den. Jag har inte lyckats hitta felet. Är det dolt fel❓
Nej det är ingen Tesla
Hur besiktade ni denna innan köp?
Jag talar så klart inte om dottern!

N
FredrikR FredrikR skrev:
Hur besiktade ni denna innan köp?
Jag talar så klart inte om dottern!
Vi tittade på den och startade den och frågade om den hade några fel. Mopeden alltså inte dottern.

N Niq skrev:
Vi tittade på den och startade den och frågade om den hade några fel. Mopeden alltså inte dottern.
Ni behöver så klart tanka, sa inte säljaren något det?
Mopeden alltså, inte dottern.

Fick ni med ett frågeformulär där säljaren intygar att den är felfri, mopeden alltså?

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Har säljaren tecknat Dolda fel-försäkring?
Vad är det för märke på mopeden förresten, är det Parkside eller DeWalt? På min tid hade jag en Milwaukee, men det var ju länge sen. Jättelänge sen. Jag har tonåringar själv nu. Fast ingen moppe här hemma. Undrar om jag kan ta gubbens Zetor som a-traktor till den äldste? Det börjar tjatas lite.

• Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N
FredrikR FredrikR skrev:
Ni behöver så klart tanka, sa inte säljaren något det?
Mopeden alltså, inte dottern.

Fick ni med ett frågeformulär där säljaren intygar att den är felfri, mopeden alltså?
Varför ska vi tanka den❓ Är det rapsolja man använder i en moped.
Jag fick fylla i ett formulär där jag skulle uppge namn,adress,bankkontonummer, kreditkortsnummer med säkerhetskod och pinkod. Fast där stod inte något om fel på mopeden.

• Gilla
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Har säljaren tecknat Dolda fel-försäkring?
Vad är det för märke på mopeden förresten, är det Parkside eller DeWalt? På min tid hade jag en Milwaukee, men det var ju länge sen. Jättelänge sen. Jag har tonåringar själv nu. Fast ingen moppe här hemma. Undrar om jag kan ta gubbens Zetor som a-traktor till den äldste? Det börjar tjatas lite.
Den är svart. Mopeden inte dottern.
Men inte kan du ju ta ifrån gubben hans käraste fordon. Jag trodde det var Scania som gällde när man ska ha en epa a traktor

N Niq skrev:
Den är svart. Mopeden inte dottern.
Men inte kan du ju ta ifrån gubben hans käraste fordon. Jag trodde det var Scania som gällde när man ska ha en epa a traktor
Att den är svart är inte ett dolt fel, eftersom det kunnat upptäckas vid en okulär besiktning, så där har du inget att hämta. Eller kan du skicka dit dottern för att skrämma säljaren, hur gangsta är hon, skulle det funka?
Men vadå, ungen kan ju inte få min traktor, den vill jag ha själv! Scania funkar inte, drar för mycket diesel, och mina ungar är inte så gangsta och kan inte fixa ihop så mycket pengar som går åt för att tanka eländet. (Har du testat att tanka mopeden med diesel, förresten?)

N Niq skrev:
Jag trodde det var Scania som gällde när man ska ha en epa a traktor
Jag tror detsamma. Tänk stort och skaffa en ordentlig kranbil..

Att den är svart är inte ett dolt fel, eftersom det kunnat upptäckas vid en okulär besiktning, så där har du inget att hämta.
Är det överhuvudtaget ett fel??

N
Scania funkar inte, drar för mycket diesel, och mina ungar är inte så gangsta och kan inte fixa ihop så mycket pengar som går åt för att tanka eländet
Scania är ett elände det har du rätt i. Skaffa en Sisu med osynkad låda så dom lär sig växla.
Fixar dom inte fram pengar att tanka för så får dom väl gå.
Om dom investerar några miljoner med 7% avkastning så får dom nog så det räcker till lite soppa

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Är det överhuvudtaget ett fel??
Det ligger i betraktarens öga, eller köparens. Klart det kan vara fel!! Vill dottern ha en grå moped så blir det fel med en svart, exempelvis. Och kan man också få någon annan att betala kalaset så blir det ännu bättre!

Vill dottern ha en grå moped så blir det fel med en svart, exempelvis.
Och om dottern vill ha en grå kille men träffar en svart, är det oxå fel?

N
Eller kan du skicka dit dottern för att skrämma säljaren, hur gangsta är hon, skulle det funka?
Hon kan nog skrämma vilken liten kattunge som helst. Men det är troligen effektivare om hon viftar lite på ögonfransarna åt pojken som sålde mopeden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.