822 009 läst ·
30 562 svar
822k läst
30,6k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Min snart kvartssekel gamla Zetor har faktiskt börjat släppa lite spruckna röda plastbitar omkring sig, den gillar tydligen inte små stubbar som följer med skogskjedjorna.N Niq skrev:
Borde jag köpt en Valmet/Valtra?
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 663 inlägg
En Zetor från 2000-talet? Somliga är stora på'at tydligen!F fribygg skrev:
Tycker definitivt du skulle ha köpt en äkta 1900-tals Valmet istället, men det kanske redan är fullt i maskinhallen, eller f'låt den nya bygglovsfria komplementbyggnaden menar jag.
Trodde du hade tillräckligt med traktorer som inte går igång när det är någon minusgrad.F fribygg skrev:
Äh det är bara lite dekorationsplast eller baklysen som flyger Zetor är ju till skillnad från Blämv inte byggda av plastdelar.
En äkta valmet med tanken under motorn så man får ordentligt med kondens i DieselnSågspånPappspikEternit skrev:
Har inte orkat läsa igenom alla inlägg. Men, jag kan gärna skriva kilometerlånga inlägg om hur jobbigt det är att läsa igenom alla inlägg och hur mycket kraft för att oja sig, som krävs. Och när jag gnällt över det en stund till, börjar jag om igen och gnäller över att jag inte orkade läsa igenom alla inlägg från första början. Vilket skulle varit mindre ansträngande än att inte ha läst igenom dom från första början.Rejäl skrev:
Golvbrunnen är uppenbart drabbad av bakteriell påväxt. Gorgonzola, Brie och svartmögelostar har bildat en kolloni i avloppet och det får inte saneras utan länsstyrelsen, akvarieämbetet och Hasse "kvinnaböske" Anderssons godtjännande.
Vilket tydligen det underbetalda ödmjuka proffset kände till. Varför skulle han annars lämnat denna biotop i sitt rätta habitat utan åtgärd.
Jag gissar att han aldrig mer kommer att jobba för privatkunder igen.
Vad fan gör ni då när vattnet sprutar?
Du tror inte den lilla rackaren har utfört sina behov istället för att lösa arbetet?Intet skrev:
Har inte orkat läsa igenom alla inlägg. Men, jag kan gärna skriva kilometerlånga inlägg om hur jobbigt det är att läsa igenom alla inlägg och hur mycket kraft för att oja sig, som krävs. Och när jag gnällt över det en stund till, börjar jag om igen och gnäller över att jag inte orkade läsa igenom alla inlägg från första början. Vilket skulle varit mindre ansträngande än att inte ha läst igenom dom från första början.
Golvbrunnen är uppenbart drabbad av bakteriell påväxt. Gorgonzola, Brie och svartmögelostar har bildat en kolloni i avloppet och det får inte saneras utan länsstyrelsen, akvarieämbetet och Hasse "kvinnaböske" Anderssons godtjännande.
Vilket tydligen det underbetalda ödmjuka proffset kände till. Varför skulle han annars lämnat denna biotop i sitt rätta habitat utan åtgärd.
Jag gissar att han aldrig mer kommer att jobba för privatkunder igen.
Vad fan gör ni då när vattnet sprutar?
Hen har lyst med sin frånvaro under en tid nu men jag har sett glimtar av hen senaste dagarna, tror du hem kommer och gör rätt för sig?