N
P Pin skrev:
Och sån där Z tjeckisk traktor fattar alla hur dålig den är. Ska vara Mengele på farmen.
Prova du att fälla 2 stora björkar över din blämv så får vi se hur länge du får leta plastdelar. Zetorn bara skakde lite på sig så var det bra.

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N
F fribygg skrev:
Skryt, själv har jag en gammal Ferguson som startas med vev (i bästa fall)
Är det springstart annars❓

N Niq skrev:
Prova du att fälla 2 stora björkar över din blämv så får vi se hur länge du får leta plastdelar. Zetorn bara skakde lite på sig så var det bra.
Min snart kvartssekel gamla Zetor har faktiskt börjat släppa lite spruckna röda plastbitar omkring sig, den gillar tydligen inte små stubbar som följer med skogskjedjorna.
Borde jag köpt en Valmet/Valtra?

• Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Är det springstart annars❓
Nä, annars får man ta Zetorn

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Min snart kvartssekel gamla Zetor har faktiskt börjat släppa lite spruckna röda plastbitar omkring sig, den gillar tydligen inte små stubbar som följer med skogskjedjorna.
En Zetor från 2000-talet? Somliga är stora på'at tydligen!
Tycker definitivt du skulle ha köpt en äkta 1900-tals Valmet istället, men det kanske redan är fullt i maskinhallen, eller f'låt den nya bygglovsfria komplementbyggnaden menar jag.

N
F fribygg skrev:
Trodde du hade tillräckligt med traktorer som inte går igång när det är någon minusgrad.

Äh det är bara lite dekorationsplast eller baklysen som flyger Zetor är ju till skillnad från Blämv inte byggda av plastdelar.

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Tycker definitivt du skulle ha köpt en äkta 1900-tals Valmet istället, men det kanske redan är fullt i maskinhallen, eller f'låt den nya bygglovsfria komplementbyggnaden menar jag.
En äkta valmet med tanken under motorn så man får ordentligt med kondens i Dieseln

Istället? Nu förstår jag inte vad du menar.,

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Vart är vår Lille Röris röker hen svamp tro?
Är inte imponerad av hans montering av golvbrunnen hade ni godkänt detta?
Har inte orkat läsa igenom alla inlägg. Men, jag kan gärna skriva kilometerlånga inlägg om hur jobbigt det är att läsa igenom alla inlägg och hur mycket kraft för att oja sig, som krävs. Och när jag gnällt över det en stund till, börjar jag om igen och gnäller över att jag inte orkade läsa igenom alla inlägg från första början. Vilket skulle varit mindre ansträngande än att inte ha läst igenom dom från första början.
Golvbrunnen är uppenbart drabbad av bakteriell påväxt. Gorgonzola, Brie och svartmögelostar har bildat en kolloni i avloppet och det får inte saneras utan länsstyrelsen, akvarieämbetet och Hasse "kvinnaböske" Anderssons godtjännande.
Vilket tydligen det underbetalda ödmjuka proffset kände till. Varför skulle han annars lämnat denna biotop i sitt rätta habitat utan åtgärd.
Jag gissar att han aldrig mer kommer att jobba för privatkunder igen.
Vad fan gör ni då när vattnet sprutar?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Har inte orkat läsa igenom alla inlägg. Men, jag kan gärna skriva kilometerlånga inlägg om hur jobbigt det är att läsa igenom alla inlägg och hur mycket kraft för att oja sig, som krävs. Och när jag gnällt över det en stund till, börjar jag om igen och gnäller över att jag inte orkade läsa igenom alla inlägg från första början. Vilket skulle varit mindre ansträngande än att inte ha läst igenom dom från första början.
Golvbrunnen är uppenbart drabbad av bakteriell påväxt. Gorgonzola, Brie och svartmögelostar har bildat en kolloni i avloppet och det får inte saneras utan länsstyrelsen, akvarieämbetet och Hasse "kvinnaböske" Anderssons godtjännande.
Vilket tydligen det underbetalda ödmjuka proffset kände till. Varför skulle han annars lämnat denna biotop i sitt rätta habitat utan åtgärd.
Jag gissar att han aldrig mer kommer att jobba för privatkunder igen.
Du tror inte den lilla rackaren har utfört sina behov istället för att lösa arbetet?
Hen har lyst med sin frånvaro under en tid nu men jag har sett glimtar av hen senaste dagarna, tror du hem kommer och gör rätt för sig?

N
Intet Intet skrev:
Har inte orkat läsa igenom alla inlägg
Gör om gör rätt så du inte blir bannad
Intet Intet skrev:
Ger guld o gröna skogar en helt ny innebörd
Intet Intet skrev:
Ringer Luigi
Karaktär i grön keps och blå overall, stående med händerna på höfterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
N
Zetor power

Annonserar trubadurkväll med Börje den 26/2. Middagserbjudande: Entrecote med öl eller vin för 299 kr. Bokning föreslås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ta med grannen för att värna sämjan. Undrar varför det ingår ett glas vin?

P Pin skrev:
Undrar varför det ingår ett glas vin?
Efter 33 öl är i varje fall jag lite less och uppskattar omväxling. Genomtänkt erbjudande skulle jag säga!

• Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Efter 33 öl är i varje fall jag lite less och uppskattar omväxling. Genomtänkt erbjudande skulle jag säga!
Då kan du efter 33 fördrinkar ta dig an maträtten som ingår.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.