N Niq skrev:
Det här är byggahus så du kan inte utelämna viktig information som vilken sorts slipmaskin och vilken tillverkare.
Parkslipe från Lidl.

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
N Niq skrev:
Det här är byggahus så du kan inte utelämna viktig information som vilken sorts slipmaskin och vilken tillverkare.
Mina källor säger att det är en riktig sån gammaldags slipsten som drivs av en 3-fasmotor med YD-start. En annan källa hävdar dock bestämt att det är en batteridriven vinkelslip från Lidl.

FredrikR FredrikR skrev:
Jag ska ha dom på en elbil.
Haribo Rotella är nog det bästa för dig, funkar året runt och säljer bra i elbilslandet Norge. Eventuellt skulle du kunna prova Ahlgrens Lakrisdäck till sommaren.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
N
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Mina källor säger att det är en riktig sån gammaldags slipsten som drivs av en 3-fasmotor med YD-start. En annan källa hävdar dock bestämt att det är en batteridriven vinkelslip från Lidl.
Yd start är det hur många yard den behöver snurra innan den kommer upp i varv?

N Niq skrev:
Jag skulle säga att du har varken rätt eller fel, utan snarare tvärtom.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle säga att det är fel..

N Niq skrev:
42

• Älska
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Det är väl el motor som i el bil. Oändligt vridmoment vid noll varv och sen går det full fart direkt. Utan nå växel låda. Men de ska va gjort i Tyskland och inte Tjeckoslovenien.

F fribygg skrev:
Jag skulle säga att det är fel..
Jag menar att du inte har orätt.

N
Fel har jag iaf inte

N
F fribygg skrev:
42
Yard eller varv❓

N
P Pin skrev:
Det är väl el motor som i el bil. Oändligt vridmoment vid noll varv och sen går det full fart direkt. Utan nå växel låda. Men de ska va gjort i Tyskland och inte Tjeckoslovenien.
Zetor byggda i Tjackoslovakiet håller oändligt

• Älska
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag har lyxversionen eftersom jag har flertalet elmotorer i min bil. Elmotorn som startar dieselmotorn går på el, så även kylarfläktmotorn, elhissmotorerna (fetaste vridmomentet ever) och så vidare. Fast min bil är inte gjord i varken Ostpreussen eller det Osmanska riket heller.

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jag har lyxversionen eftersom jag har flertalet elmotorer i min bil. Elmotorn som startar dieselmotorn går på el, så även kylarfläktmotorn, elhissmotorerna (fetaste vridmomentet ever) och så vidare. Fast min bil är inte gjord i varken Ostpreussen eller det Osmanska riket heller.
Bah! Du har säkert inte som jag elmotorer som stänger dörrarna. Av bästa bayersk spitzenklasse. Och en riktig bil har motorer som mellannamn.

Och sån där Z tjeckisk traktor fattar alla hur dålig den är. Ska vara Mengele på farmen.

• Gilla
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Jag har lyxversionen eftersom jag har flertalet elmotorer i min bil.
Skryt, själv har jag en gammal Ferguson som startas med vev (i bästa fall)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.