mrsnhp mrsnhp skrev:
Mögel? Hussvamp? Vem ska jag ta hit för att bekämpa?
[bild]
Lägg ut GPS-koordinaterna här så ska du se att det ordnar sig under helgen.

• Haha
  • Gilla
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
N
mrsnhp mrsnhp skrev:
Mögel? Hussvamp? Vem ska jag ta hit för att bekämpa?
[bild]
Tre drakar attackerar en by som brinner, mörk himmel, apokalyptisk stemning, fantasiillustration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Smaug förstås. Inget blir kvar

• Gilla
djanlov och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Bauhaus vill också vara med i leken!
[bild]
Nedrans att de inte sär skrivit företags kunder, så även vi konsumenter kunde få frukost.

• Gilla
  • Haha
fubar och 4 till
  • Laddar…
N
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Om du tror att din helg är för kort kan du begära förrättning från helgmäteriet. Det går inte att se på t ex ett vanligt schema exakt hur lång helgen är. Det är de utställda helrören som gäller som markering för helgens längd. Tänk på att det är både du och din arbetsgivare som delar på kostnaden för en förrättning. Helgen kan bli både kortare och längre så det är en risk du tar.
Får jag lön under förrättniningen ❓

N Niq skrev:
Nej, bara under oförrättningen. Eller varmrättningen.

• Haha
Maria T
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Nej, bara under oförrättningen. Eller varmrättningen.
Efterrättningen då?

mrsnhp mrsnhp skrev:
Efterrättningen då?
Nej, den ger aldrig lön, bara län.

Fulkemisten
N Niq skrev:
Man brukar få öl under förrättnigen. Finns nån lagstadgad siffra på antal öl och storlek på burk. Men minns inte. Kan kolla upp om du vill?

Düsseldorff
Jag fick lön under avrättning i alla fall. Saknar min ungdoms dagar som skarprättare.

14 mjöd per död, som det stod i anställningsavtalet.

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 7 till
  • Laddar…
N
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Man brukar få öl under förrättnigen. Finns nån lagstadgad siffra på antal öl och storlek på burk. Men minns inte. Kan kolla upp om du vill?
Ja om du ids kolla upp det vore det vänligt

• Haha
Düsseldorff
  • Laddar…
Hur blir det med taklaxölen eller vad det nu heter. Bara det inte blir lax på löken, tak löken eller vad han nu heter den där Schejk-el-Lök-Kupol, anställd i troll fabrik.

• Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag fick lön under avrättning i alla fall. Saknar min ungdoms dagar som skarprättare.

14 mjöd per död, som det stod i anställningsavtalet.
Åh, en bödel!
Kan du åta dig andra uppdrag också? Kastrera hästar och sånt?
Jag har nämligen en granne som har 2 hästar. Den ene är en hingst. Skitjobbig! Brukar rymma och käka upp våran parkslide, thujahäck och aspest. Sååå störande! Jag har faktiskt pratat med grannen, men hon bara "men ursäkta mig, men han har stamtaaavla", så det känns inte som en framkomlig väg.
Skulle du kunna åta dig detta specialuppdrag som ingen hederlig människa vill utföra? Du får givetvis bra betalt, i mjöd om så önskas, annars har vi en annan i byn som gör hembränt.

(Observera att det här är inte han scout-Monika, utan grannen på andra sidan.)

• Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Hur blir det med taklaxölen eller vad det nu heter. Bara det inte blir lax på löken, tak löken eller vad han nu heter den där Schejk-el-Lök-Kupol, anställd i troll fabrik.
Taklöksax, menar du väl?

De har man till taklaxsölbröd.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Düsseldorff
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Åh, en bödel!
Kan du åta dig andra uppdrag också? Kastrera hästar och sånt?
Jag har nämligen en granne som har 2 hästar. Den ene är en hingst. Skitjobbig! Brukar rymma och käka upp våran parkslide, thujahäck och aspest. Sååå störande! Jag har faktiskt pratat med grannen, men hon bara "men ursäkta mig, men han har stamtaaavla", så det känns inte som en framkomlig väg.
Skulle du kunna åta dig detta specialuppdrag som ingen hederlig människa vill utföra? Du får givetvis bra betalt, i mjöd om så önskas, annars har vi en annan i byn som gör hembränt.

(Observera att det här är inte han scout-Monika, utan grannen på andra sidan.)
Ge mig 14 mjöd så hugger jag av hästjäveln på mitten om du vill!

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.