N
Inveteringsråd

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
N
F fribygg skrev:
Som avgränsning mot grannen?
Funkar det bättre än Meec tools❓

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
N
P Pin skrev:
Dyrt är det också
Ja om man inte har bränsleförmån och kan ladda med @Alfredos centurion kort

N
FredrikR FredrikR skrev:
Varför springer du runt och hotar folk?!
Det gör jag inte. Sådant anlitar jag Förstås Bandidos eller Hells Angels till

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ja om man inte har bränsleförmån och kan ladda med @Alfredos centurion kort
ska det inte vara guldkort hos Elgiganten till Teslan?

• Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N
P Pin skrev:
ska det inte vara guldkort hos Elgiganten till Teslan?
Tror du faktiskt det räcker med guldkort när man ska ladda sin wltp utrustade elbil❓

• Gilla
Pin
  • Laddar…
N Niq skrev:
Tror du faktiskt det räcker med guldkort när man ska ladda sin wltp utrustade elbil❓
Så länge det inte är en Enyaq för dom är kass!
Djuren i Bråviken tycker inte ens om dom.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
N
FredrikR FredrikR skrev:
Så länge det inte är en Enyaq för dom är kass!
Djuren i Bråviken tycker inte ens om dom.
Funkar dom inte ens som bojsänke❓

N Niq skrev:
Funkar dom inte ens som bojsänke❓
För upphaussade WLTP siffror skulle jag tro.. 🤷

Elbil är inte miljövänligt. Barnarbetare i Afrika och Kinaskit. Och Trump och Elon gynnas. Nej spårbundet eller kabinbana ska de va! Går på el och är mycket skönare.

Kom och åk med oss upp på toppen!

Kabinbana med texten "I ♥ WANK" inomhus, vitt och blått, redo för passagerare att färdas uppför bergen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Min fru tycker jag städar dåligt och au-pairen har redan häcken full så nu vill jag dela med mig av ett enkelt tips.

Först hade jag tänkt köpa en robotdammsugare men det är roligare att bygga själv och framför allt mycket snabbare och enklare bara man har basala kunskaper i nivå med högstadiefysik.

Jag köpte en drönare och jailbreakade den och installerade Linux och så styr jag med en gammal Sonos fjärr som kommunicerar via en blåtandsmodul via ett proprietärt gränssnitt till sonens fjärr till RC bilen. Under drönaren hänger payload bestående av mirakeltrasa och en handhållen laddbar liten dammsugare.

Nu kan ett litet barn köra ekipaget och inte bara städa golvet utan hela rumsvolymen från tak till golv och vägg till vägg. Det tog bara tre timmar att fixa allt och det syns knappt att det är ett hemmabyggda, i princip plug and play.

Jag skulle gärna posta film (det sitter som grädde på moset kamera i drönaren) men jag har skickat in till Lantmäteriet för spridningstillstånd och de har väldigt lång handläggningstid. Men ni ska vara veta hur rent det blev. Helt tomt på alla hyllor och dammet blåste runt väldigt effektivt!

På negativa sidan blev det lite dålig WAF. Men jag skyller på barnet, eller piloten.

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Jag ska koppla in en ny elcentral. Sladdarna har de här färgerna. Hur ska jag koppla?

Med följdkommentaren: Sluta klaga på att jag inte vet, bara tala om hur jag ska koppla.
Nu har jag inte läst hela tråden så kanske någon redan gett rätta svaret. Det är så många inlägg. Men du ska koppla enligt regnbågens färger: ROGGBIV. Samma som optisk fiber.

• Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Det gör jag inte.
Du är för bekväm att springa själv kan jag tro.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
N
F fribygg skrev:
Du är för bekväm att springa själv kan jag tro.
Jag är inte så skrämmande heller

N
FredrikR FredrikR skrev:
För upphaussade WLTP siffror skulle jag tro.. 🤷
Flyter batteriet❓

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.