Håller för fullt på att skapa mig vårt badrum. Snart är det dags för tätskitet och det kommer helt enkelt bli matta.
På dett kommer jag sedan lägga klinkers och kakel i duschhörnan. I övriga delar av badrummet kommer jag vilja ha pärspont. Inser ganska snabbt att jag ej kan spika upp denna utan att jag kommer behöva ett alternativ. Är lim ett fullgott sådant?

TAcksam för svar.

jag måste bara fråga, varför vill man ha en matta som tätskikt?
Är inte dom som finns tillräckligt tillförlitliga?

Det va som jag misstänkte att lim skulle lösa biffen, men jag ska dubbelkolla det hela när jag väl kommit så långt.

Anledningarna till att jag väljer matta är två:
1. Priset, jag har fått offert på 10 000 kronor för arbetet/material att lägga matta i hela rummet. Skall jag köpa motsvarade tätskikt enligt andra metoden är jag snabbt uppe i liknande pengar plus att arbetet ska göras.
2. Känslan. Jag har en mycket bättre känsla för just matta. Känns helt enkelt som ett bättre alternativ.

Inte att förglömma, jag får ett kvitto på jobbet. Det är värt en hel del.

Vet nu inte exakt men bör man inte ha någon form av luftspalt bakom pärlsponten?

P
Jo, det är en god idé. Jag hade troligtvis limmat läkt horisontellt, i vilken jag hade fäst panelen, och även säkerställt att luften kan cirkulera bakom panelen.
Enklast är väl att montera kortare bitar av läkten och placera dessa omlott och med mellanrum, samt se till att ha en ventilerad taklist.

ACME: japp nått i den stilen hade jag tänkt att göra också, eller kanske helt enkelt bara ta att spåra läkten lite spontant kanske..?!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.