1 723 349 läst ·
5 722 svar
1723k läst
5,7k svar
Parkslide - varning för att köpa hus/tomt med parkslide
Beståndet ser ut att vara fristående på gräsmattan. Gräv bort det mesta av rötterna och plantera gräsmatta. Regelbunden gräsklippning, helst med robot, kommer ta död på den med tiden. Se bara till att inte några rotutlöpare når kanten och får komma upp.limstift skrev:
Läs gärna mitt dokument också. http://bit.ly/parkslide
Varför skulle robotklippare vara bättre?S STB skrev:
Jag förespråkar inte giftanvändning. Men du har fel. Den är inte ”mycket giftig” mer än för växter. Den är tämligen lätt nedbrytbar. Så du överdrivet riktigt ordentligt. Jag använder den inte ändå. Men jag försöker inte få andra att sluta använda den med lögner. Jag försöker att peka på alternativa metoder.R Raskhund skrev:
Är det ett problem?
Det finns väldigt mycket skrivet och dokumentation mot detta ämne och också företagets egna dokumentation för detta ämne.P pmd skrev:
Du får välja själv efter att ha sammanställt sk. fakta.
Du kan googla på engelska eller på tyska och då hittar man beskrivningar av rättsprocesser där de företag som framställt Glyphosfat var dömda att betala ut stora summor pengar i skadestånd fia. i USA, även om det sista ordet kanske inte fallit?!?
Du kan titta även på Naturskyddsföreningenssida.
Jag går inte ens i närheten av dessa produkter. Håller mig borta och köper aldrig produkter som har varit i närheten eller är pesticider, insekticider , samt herbicider. För mig är i stort sett alla mycket giftiga för levande vattenorganismer, och vad är vi? Hur mycket vatten består människan av?
Man får använda sin sunda förnuft och tänka på sina barn? Sedan får man avgöra själv! Gillar Du Glyphosfat, så visst får Du använda den, men Sverige har infört begränsningar av användning för Glyphosfatanvändning i vissa områden, säkert inte utan anledning? Många kemikalier som används inom jordbruket är farliga för människan, men den moderna verkar inte människan bry sig.
P pmd skrev:
Rätts systemet i USA är en extremt dålig källa.
Jag tolkar ditt inlägg som att du inte har på fötterna alls.
Met tanke på hur vissa använder dessa gifter förstår jag att man vill införa begränsningar. Men det betyder inte att de är ”mycket giftiga”
Sist jag kollade så är inte människor vattenlevande.
Jag tolkar ditt inlägg som att du inte har på fötterna alls.
Met tanke på hur vissa använder dessa gifter förstår jag att man vill införa begränsningar. Men det betyder inte att de är ”mycket giftiga”
Sist jag kollade så är inte människor vattenlevande.
Ja, man skall nog inte dricka det… men det är ju lätt att undvika…R Raskhund skrev:Det finns väldigt mycket skrivet och dokumentation mot detta ämne och också företagets egna dokumentation för detta ämne.
Du får välja själv efter att ha sammanställt sk. fakta.
Du kan googla på engelska eller på tyska och då hittar man beskrivningar av rättsprocesser där de företag som framställt Glyphosfat var dömda att betala ut stora summor pengar i skadestånd fia. i USA, även om det sista ordet kanske inte fallit?!?
Du kan titta även på Naturskyddsföreningenssida.
Jag går inte ens i närheten av dessa produkter. Håller mig borta och köper aldrig produkter som har varit i närheten eller är pesticider, insekticider , samt herbicider. För mig är i stort sett alla mycket giftiga för levande vattenorganismer, och vad är vi? Hur mycket vatten består människan av?
Man får använda sin sunda förnuft och tänka på sina barn? Sedan får man avgöra själv! Gillar Du Glyphosfat, så visst får Du använda den, men Sverige har infört begränsningar av användning för Glyphosfatanvändning i vissa områden, säkert inte utan anledning? Många kemikalier som används inom jordbruket är farliga för människan, men den moderna verkar inte människan bry sig.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg