Dök upp ett reklamblad från Lidl nu i helgen där de säljer en slagborrmaskin märkt Parkside för 499 kr.

Allt verkar ju väldigt bra men osäker på hur reko de här grejorna är. 3 års garanti anges på produkten.

Skulle ni satsa på en sån här eller titta efter något annat för högre pris?

Reklamblad med Parkside slagborrmaskin för 499 kr och borrset, inklusive specifikationer och prisinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skaffa en billig borrhammare om du ska borra i sten.

D Daniel 109 skrev:
Skaffa en billig borrhammare om du ska borra i sten.
Borrhammare? Ska borra i lite allt möjligt, trä, betong, v.b...

Borrhammare för betong och sten, för trä funkar det ofta tillräckligt bra med en skruvdragare. Jag säger skippa denna och satsa på skruvdragare + borrhammare

• Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Borrhammare för betong och sten, för trä funkar det ofta tillräckligt bra med en skruvdragare. Jag säger skippa denna och satsa på skruvdragare + borrhammare
Skruvdragare har jag redan, dock batteridriven som typ räcker nån kvart högst, om ens det. Har använt till allt utom betong och mursten. Men de säljer borrar också, det kanske vore något?

Julas borrhammare är klart bättre än en slagborr. Dom har några modeller men man kan säga generellt att ju högre joule ju bättre borrar den.

5J på den du länkade och 7J har dom på en dyrare

Lidl har väl borrhammare också som kommer ibland

• Gilla
uuu
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Julas borrhammare är klart bättre än en slagborr. Dom har några modeller men man kan säga generellt att ju högre joule ju bättre borrar den.

5J på den du länkade och 7J har dom på en dyrare

Lidl har väl borrhammare också som kommer ibland
Det beror ju på vad man ska göra.
En yxa är inte alltid bättre än en kniv.

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Ska man borra i sten är en borrhammare klart bättre än en slagborr. Till trä och metall funkar skruvdragaren tillräckligt bra för många amatörer. Men ska man bara ha en maskin kan den där vara rimlig.

Jag har ett antal LIDI saker och är nöjd med kvalité i förhållande till priset. Man är förvånad vad Kina presterar.
Jag har haft mest nytta av en häcksax med vinklat huvud för 699:-
Men vist är det lurigt ibland, en kjedjesåg från Parkside står det med stora bokstäver Made in Germany men vid närmare undersökning var det bara den bipackade plastflaska med en dl olja som var från Germany!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.