Har just köpt en ny lägenhet som jag har börjat totalrenovera, ska lägga in nytt golv i hela lägenheten.

Har lite funderingar på att göra detta utan några mellanrum i golvet mellan de olika rummen, vore skönt att slippa trösklarna helt.

Någon som har gett sig på prova detta?
Finns det någon beskrivning hur man gör för att få det så bra som möjligt?

Är såklart lättast att bara lägga varje rum för sig och trösklar imellan, men vore trevligt utan.

Tacksam för svar!♠

P
Det är väl bara att välja vilket håll golvet ska ligga åt och knacka in det. Det kommer garanterat att bli en del pyssel och baklängesläggning, och du kommer gissningsvis att överskrida maxmåttet för läggning utan rörelsefog. Det brukar heller inte rekommenderas att man lägger golven utan skarv i dörröppningar.

Okej, tack!

Jag tar och överger de planerna och lägger dit trösklar som normalt folk i stället =)

Jag la Tarkets parkett 60kvm + utan skarv in till ett mindre kontor på 10kvm. Det var våran plattsättare som tipsa om att det skulle funka o framför allt bli snyggare. På vintern "torkar" dock golvet isär just i dörrposten(ca 1mm). Har vant mig nu.......:rolleyes:,efter 3år ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.