Hej! Har lagt parkettgolv för första gången. Och efter en del sågande och pillande är det nu klart i första rummet.

Har dock lämnar varierande utrymme för rörelsefog.

På en två ställen är det ca 4-5 mm som mest lämnat. Ska jag oroa mig över detta?

Och vid nått ställe ca 15mm lämnat. Där jag tänkt att jag lägger något bakom listen som skjuter ut den lite för att gömma springa.
 
BirgitS
F FilipHe skrev:
På en två ställen är det ca 4-5 mm som mest lämnat. Ska jag oroa mig över detta?
Det kan bli problem när golvet blir större på sensommaren och tidig höst, men det går ju inte att veta i förväg om ditt golv klarar det ändå utan att börja knarra eller annat.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det kan bli problem när golvet blir större på sensommaren och tidig höst, men det går ju inte att veta i förväg om ditt golv klarar det ändå utan att börja knarra eller annat.
Nej precis. Funderade ett tag om jag skulle plocka loss delar osv. Men känns sjukt omständligt att göra dock
 
BirgitS
Nu är inte sådana verktyg/maskiner något jag kan, men det finns såna som man kan skära/såga bort några mm parkettgolv längs väggarna med.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nu är inte sådana verktyg/maskiner något jag kan, men det finns såna som man kan skära/såga bort några mm parkettgolv längs väggarna med.
En multimaster är verktyget du tänker på! :)
/C
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.