Hej
Jag la laminat golv från Skandor i somras och eftersom huset har öppenplanlösning då är golvet sammanhängande från vardagsrum till kök, hall och ett sovrum.
Det knarrar mest i hall och sovrum. Jag körde med två lager underlagsfoam av den sorten som ni ser på bilden. I köket använde jag en sån lim som ni ser på bilden men inte i vardagsrum, hall och sovrummet.
Det enda området som är stumt och det är som det ska vara är just köket som plankorna är limmade.
Jag har undersökt att det finns gott om utrymme mot väggarna och allt annat som golvet kan fastna. Har kapat med multimaskinen och säkerställt att golvet sitter fritt men det knarrar ändå.
Tänker på att kasnke underlget är mjuk för att jag la 2 lager foam men så har jag gjort överallt och i köket oxå.
Tänkte ta upp golvet där det finns problem undersöka underlaget att det är slätt och limma plankorna som jag gjorde i köket.
Frun säger att underlaget är mjuk och jag måste ta bort ett lager foam för att det ska bli tyst. Nu är jag delad och vet inte om det räcker med att limma eller ska jag ta bort ett lager foam.
Underlagsfoam skivorna är 0,2 och två laget blir det 0,4 mm.
Vad tycker ni ?
Jag la laminat golv från Skandor i somras och eftersom huset har öppenplanlösning då är golvet sammanhängande från vardagsrum till kök, hall och ett sovrum.
Det knarrar mest i hall och sovrum. Jag körde med två lager underlagsfoam av den sorten som ni ser på bilden. I köket använde jag en sån lim som ni ser på bilden men inte i vardagsrum, hall och sovrummet.
Det enda området som är stumt och det är som det ska vara är just köket som plankorna är limmade.
Jag har undersökt att det finns gott om utrymme mot väggarna och allt annat som golvet kan fastna. Har kapat med multimaskinen och säkerställt att golvet sitter fritt men det knarrar ändå.
Tänker på att kasnke underlget är mjuk för att jag la 2 lager foam men så har jag gjort överallt och i köket oxå.
Tänkte ta upp golvet där det finns problem undersöka underlaget att det är slätt och limma plankorna som jag gjorde i köket.
Frun säger att underlaget är mjuk och jag måste ta bort ett lager foam för att det ska bli tyst. Nu är jag delad och vet inte om det räcker med att limma eller ska jag ta bort ett lager foam.
Underlagsfoam skivorna är 0,2 och två laget blir det 0,4 mm.
Vad tycker ni ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är spånskivor under. De sitter fast och rör sig inte en milimeter.BirgitS skrev:
Det lilla sovrummet är golvet lagt på samma sätt (dubbla lager foam), där är inga problem.
Vardagsrum och kök inga problem heller, det är bara halloch det stora sovrummet. Där har jag iofs lagt golvet sammanhängande (ingen skarv vid tröskeln). Trodde först att det beor på det men nu tror jag mer och mer på att skarvarna rör sig när man går på plankorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara