3 378 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
parkett från Byggmax, Bjoorns eller annan?
Frågan verkar dyka upp med jämna mellanrum, mycket har skrivits i ämnet, sök lite på forumet så hittar du.
Många med mig har upplevt problem med att lägga golven, mina gick inte att lägga med mindre än att det flög flisor ur parketten, byggmax noterade samma problem i butiken men hävdade ändå att det inte var något fel på golvet, de tog i alla fall tillbaka det.
Om golven är bra finns det delade meningar om, kvalitet är det inte, för då hade inte så många haft så stora problem att lägga dom.
Många med mig har upplevt problem med att lägga golven, mina gick inte att lägga med mindre än att det flög flisor ur parketten, byggmax noterade samma problem i butiken men hävdade ändå att det inte var något fel på golvet, de tog i alla fall tillbaka det.
Om golven är bra finns det delade meningar om, kvalitet är det inte, för då hade inte så många haft så stora problem att lägga dom.
La en ekparkett från byggmax, utgående vara och just den var en ren fröjd av lägga. Allt passade som handsken, INGA flisor blev det, verkar hårt och där jag tappade kniven fick jag leta för att hitta skadan. Annat med laminatet ifrån en dyr golvfirma, där flisade sig allt, låg inte bra, stora glipor (som började dyka upp när 50% var lagt) bröt upp golvet 3 ggr, sista gången gav jag upp.
Så, personliga åsikten är att den JAG testade var underbar. Typ 159kr/kvm. Andra vet jag ej.
Så, personliga åsikten är att den JAG testade var underbar. Typ 159kr/kvm. Andra vet jag ej.
La ett parket från byggmax för tre år sedan. Svårt att få ihop, har blivit en del flisor i den. Men framförallt, yttersta lagret, alltså det synliga trät, har börjat släppa på flera ställen.
Hos oss blir det aldrig mer parkett från byggmax. Hade tänkt slipa det när grabben blir tonåring, glöm det den skall slängas!
Hos oss blir det aldrig mer parkett från byggmax. Hade tänkt slipa det när grabben blir tonåring, glöm det den skall slängas!
Ja la Byggmax 3stav ek i sovrummet för snart 5år sedan, la även Byggmax 3stav ek i 2 rum + hall för någon månad sen, inbillar mig att kvaliteten blivit sämre med åren.. Olika känsla på golven, och skarvarna känns mer i de nylagda, tvivlar på att det 'sliter till sig'...
Ska det läggas om golv på bottenvåningen tänker ja testa ett 'märkesgolv' för att jämföra.
Ska det läggas om golv på bottenvåningen tänker ja testa ett 'märkesgolv' för att jämföra.
Klicka här för att svara