Hej

Våran p plats i Kroatien är lite av en turistmagnet för andra att parkera sina bilar.

Därav tänkte jag inhandla en sån här nere på Bauhaus Kroatien (se bild)

Men underlaget är stenplattor, vad tycker ni är bäst att få det att fästa? Gräva ner en plint kanske? Eller köra med betong?
Sen har jag inte så mycket urval av verktyg där nere så enklast möjliga alternativ uppskattas.

• Metallisk cykelställning med röda reflexband, fästplattor för markmontering, böjd form.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gatsten med mönster nära en betongvägg och lite gräs vid kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Gå det inte bara att borra och dra fast den med plugg i plattorna? Men jag antar att detta är hyrd p-plats? Vad säger hyresvärden?

• Gilla
Arman_1985 och 1 till
  • Laddar…
Då kan man bara dra upp bygeln medsamt markplattan. Det är för svagt.
Jag skulle svetsa bygeln på en större metallplatta och skruva sedan i ett antal markstenar.

• Gilla
Arman_1985
  • Laddar…
Det där är väl ändå att se mer som en markering är ett hinder?

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Gå det inte bara att borra och dra fast den med plugg i plattorna? Men jag antar att detta är hyrd p-plats? Vad säger hyresvärden?
Hej, det är privat p plats, så det är lungt. Enklast är väl som ni säger att dra fast med den plugg men jag funderar på nu när jag ser bilden igen, kanske inte på plattan men runt själva ramen, det verkar vara gjuten betong, kanske bäst att göra så.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Totte_S
Snyggt o stadigt om du plockar upp stenar, gräver ur och häller betong och armerar, lägger tillbaka alla stenar utom två där fästena sitter.

• Gilla
Arman_1985
  • Laddar…
Tycker ovan förslag är överkurs. Borra och skruva direkt i markstenen med betongskruv

• Gilla
Arman_1985
  • Laddar…
Eftersom det bara är en markering och inte något egentligt hinder så kör på enklast tänkbara montering, antingen i betongkanten runt parkeringen eller i markstenarna, det ser du enklast på plats när du vet storleken på fästet.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.