Hej
Våran p plats i Kroatien är lite av en turistmagnet för andra att parkera sina bilar.
Därav tänkte jag inhandla en sån här nere på Bauhaus Kroatien (se bild)
Men underlaget är stenplattor, vad tycker ni är bäst att få det att fästa? Gräva ner en plint kanske? Eller köra med betong?
Sen har jag inte så mycket urval av verktyg där nere så enklast möjliga alternativ uppskattas.
Våran p plats i Kroatien är lite av en turistmagnet för andra att parkera sina bilar.
Därav tänkte jag inhandla en sån här nere på Bauhaus Kroatien (se bild)
Men underlaget är stenplattor, vad tycker ni är bäst att få det att fästa? Gräva ner en plint kanske? Eller köra med betong?
Sen har jag inte så mycket urval av verktyg där nere så enklast möjliga alternativ uppskattas.
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 753 inlägg
Gå det inte bara att borra och dra fast den med plugg i plattorna? Men jag antar att detta är hyrd p-plats? Vad säger hyresvärden?
Medlem
· Blekinge
· 12 212 inlägg
Då kan man bara dra upp bygeln medsamt markplattan. Det är för svagt.
Jag skulle svetsa bygeln på en större metallplatta och skruva sedan i ett antal markstenar.
Jag skulle svetsa bygeln på en större metallplatta och skruva sedan i ett antal markstenar.
Det där är väl ändå att se mer som en markering är ett hinder?
Hej, det är privat p plats, så det är lungt. Enklast är väl som ni säger att dra fast med den plugg men jag funderar på nu när jag ser bilden igen, kanske inte på plattan men runt själva ramen, det verkar vara gjuten betong, kanske bäst att göra så.H hempularen skrev:
Produkter som diskuteras: "betongskruv"
Betongskruv
Betongskruvar är robusta skruvar som är speciellt designade för att infästas i betong och andra hårda material. Dessa skruvar är starka och slitstarka, vilket gör dem kapabla att bära tunga belastningar och motstå de krävande
Läs mer
Eftersom det bara är en markering och inte något egentligt hinder så kör på enklast tänkbara montering, antingen i betongkanten runt parkeringen eller i markstenarna, det ser du enklast på plats när du vet storleken på fästet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden