Hej alla,

Jag är på jakt efter tillverkare som tillverkar parhus nyckelfärdigt.
Det enda jag hittat hitintills är Heikius (ett finskt bolag).

Men jag tycker det borde finnas fler?

Bor i Göteborgsområdet, och det är också där jag letar att bygga ett parhus.

Anledningen till att jag frågar är för att jag och en god vän är intresserade av att bygga ett parhus, för att hålla nere kostnaden, och flytta in i varsin "del".

PS.
Bespar Er från att avråda mig att flytta in bredvid en vän, jag är vuxen nog att veta vad det innebär för för och nackdelar.
DS.

Tack på förhand
/Vol

Jag tror att många hustillverkare gör parhus, hör av dig till en säljare och fråga. Även om det inte står i huskatalogen kan de nog fixa det ändå. Jag frågade en tillverkare, och i princip slår de ihop två hus med tillägg för brandskydd mellan husen.

A-hus tillverkade vårt parhus - iof på beställning från entrepenör som gjorde ett helt kvarter på en gång, men iaf

/K

föreslår att du tar kontakt med Martin Thulin på Ekeforshus, mycket trevligt bemötande, han finns på husknuten i Göteborg,
vi har inte kommit vidare med våra planer att bygga ett parhus (inte så lätt med byggnadsnämnden), men i alla fall så har Ekefors ett parhus till ett hyggligt pris, på två dagar ritade dom om ett tvåplans hus till ett och ett halvplans som skulle passat oss.
skriv gärna hur det går,
ralf

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.