Är det någon här inne som har kunskap om denna kombipanna.
Det jag är ute efter sprängskiss el liknande går bra med handritad med.
2 )dragregulator Hur är det tänkt att den skall fungera? Har den med kedja

• Typskylt på en PARCA NORRAHAMMAR kombipanna med tekniska specifikationer såsom modell, tillverkningsnummer och driftdata.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kombipanna i ett pannrum med dragregulator kedja, cirkulationspump och tryckmätare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Oljepannor & Oljebrännare
  • Laddar…
Vad är det du undrar över? Är det hur rökgångarna går eller rörkopplingarna?

B Blackfield skrev:
Japp helt riktigt går bra med en skiss fram och ifrån sidan

B Blackfield skrev:
Hade du en skiss över rörgångarna?

Hej. Vi har en likadan panna. Fick du någonnsin en sprängskiss av den? Vi skulle hemskt gärna också vilja ha en. Vi har en pelletsbrännare i oljebrännarluckan och när vi körde igång den nu på hösten så råkade trycket gå upp till 2bar. Nu har brännaren slocknat och det var något blött på brännaren -vatten/tjära/kondens? Min sambo är orolig att cisternen kan gått läck. Har du någon erfarenhet av det? Och vad tror du om 2 bar's tryck? Och vet du vad den lilla luckan ovanför brännar ingången är till för? Du får gärna svara även om du inte vet. Vänligen Mona och Magnus

M Mona Berg1 skrev:
Hej. Vi har en likadan panna. Fick du någonnsin en sprängskiss av den? Vi skulle hemskt gärna också vilja ha en. Vi har en pelletsbrännare i oljebrännarluckan och när vi körde igång den nu på hösten så råkade trycket gå upp till 2bar. Nu har brännaren slocknat och det var något blött på brännaren -vatten/tjära/kondens? Min sambo är orolig att cisternen kan gått läck. Har du någon erfarenhet av det? Och vad tror du om 2 bar's tryck? Och vet du vad den lilla luckan ovanför brännar ingången är till för? Du får gärna svara även om du inte vet. Vänligen Mona och Magnus
Nej sprängskiss finns ej hörde med tillverkare allt material försvann under flytten ifrån norrhammar. Den lilla luckan är bara inspiration lucka. Ang trycker kan vara många saker allt ifrån luft i radiatoer. Men hade det varit expansion kärlet på vinden hade trycket gått ner. Vi byggde om så kärlet är i källaren istället ca 5000 + -.

Ok, jättetack. Vad jag menade med 2 bar var att vattentrycket hade stigit till det och jag undrade hurivida du vet om pannan klarar av det? Kan inte se någta sprickor i vattencisternen med hjälp av spegel och lampa, men fortsätter att leta. Fukten på brännaren är dessutom lite oljig men vattenlöslig. Vi klurar vidare. Mona

M Mona Berg1 skrev:
Ok, jättetack. Vad jag menade med 2 bar var att vattentrycket hade stigit till det och jag undrade hurivida du vet om pannan klarar av det? Kan inte se någta sprickor i vattencisternen med hjälp av spegel och lampa, men fortsätter att leta. Fukten på brännaren är dessutom lite oljig men vattenlöslig. Vi klurar vidare. Mona
Du har för mycket vatten på radiator sidan tappa ur vänster sida om pannan

M Mona Berg1 skrev:
Fukt i brännaren intressant dålig kvalité på pellets. Kajbo i skorstenen mest troligt hade liknade fenomen sotaren hittade inget där emot andra gången så hittade han boet

Hej, tack för svar. Då vi använt luft/vatten värmepumpen i sommar så hade vi fyllt på mer vatten eftersom den inte värmer upp så högt tryck, det kan varit så att ventilen hade fastnat, för nu har den släppt ut mer vatten ur systemet. Vi tror det måste varit kondens som kommit i pelletsbrännaren, det är konstigt för det har aldrig hänt förut och den har varit med i många år. Sambon säger att han ska stänga av brännaren en varm dag och se om det blir fuktigt igen, vore ju fasligt jobbigt ifall vattnet kommer från läcka i pannans cistern. Nu brinner den som vanligt igen och vi håller tummarna. Mona

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.