Rickard.
Lindgrenski Lindgrenski skrev:
Intressant men jag har 25 mil enkel resa så det blir svårt att få det ekonomiskt försvarbart.
Är du seriöst intresserad så finns ju blocketpaket eller t ex schenker skicka enkelt. Schenker tar ≈200kr för 20 kg tror jag och blocketpacketet tror jag ligger rätt lika inkl annonsavgiften.

Lindgrenski Lindgrenski skrev:
Intressant men jag har 25 mil enkel resa så det blir svårt att få det ekonomiskt försvarbart.
Du kan ju skippa spiken, då blir inte frakten mer än 150'ish med Postnord.

Testade pickan lite i helgen och den funkar bra. Det är multiskottavtrykare på den så du kan hålla inne avtryckaren och bumpa pistolen mot taket för varje spik om du inte vill skjuta en i taget.

TeroM TeroM skrev:
Du kan ju skippa spiken, då blir inte frakten mer än 150'ish med Postnord.

Testade pickan lite i helgen och den funkar bra. Det är multiskottavtrykare på den så du kan hålla inne avtryckaren och bumpa pistolen mot taket för varje spik om du inte vill skjuta en i taget.
Du har PM.

P
Haha sånna här inlägg är farliga, nu vart jag sugen på en batteri pappspikpistol :crysmile::thinking::sweat:

Annars för andra som söker pappspikpistol så är Bassos C31/45-F1 riktigt bra!
Kört upp ett 20tal kartonger och inte ett enda fel :)

Rickard. Rickard.ag skrev:
Du gör såklart som du vill men 9/10 proffs som jobbar med detta väljer häfthammare om det går och det gör även jag.
Sånna här duger alldeles utmärkt oavsett vad du läst någonstans. (för dold infästning såklart och anpassa bredd efter verktyg)
[länk]

(inget ont menat men jag tycker det är grymt onödigt att köpa ett verktyg som bara kan göra en enda sak som man kanske aldrig behöver igen för ett litet villatak)
Vill minnas Icopal säger rostfria klammer vid dold spikning.
Jag själv körde med dom du länkar till men skulle det bli problem, vilket inte känns troligt pga valet av klammermaterial, så antar jag man inte har mycket att hämta.
Men som sagt läkten lär ju hålla på pappen på plats flera gånger om. (y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.