Hur många har inte funderat på det?

Jag har gjort det under alla tapetseringar i huset..

Sambon va tvungen att ha en modell som bara fanns i papperstapet och jag tyckte det va omständigt att göra det 3.5 meter upp i trappen.

Så nu har jag dragit dit 3 våder papperstapet på rollad vägg.. kant i kant..

Ser bra ut nu, får se i morgon :D

Nån annan som provat?

Jag förstår ingenting. Var sätter man tapeten om inte på väggen?

• Gilla
EndZone och 4 till
  • Laddar…
Haha my misstake.. jag menar självklart papperstapet easy up way..
Rolla lim på vägg och smäll upp våden

Jag köpte en gång tapeter som butiken hävdade var nonwoven fast det egentligen var papper. De första våderna satte jag upp torra på rollad vägg innan jag upptäckte misstaget. Det blev mycket enklare att göra rätt. Våderna svällde och rynkade sig när de fuktades av limmet.

Personligen föredrar jag gammla hederliga papperstapeter. Easy up har en förmåga att vara lite hårda (eftersom de inte är fuktiga) och sväljer inte väggens ojämnheter lika bra.

Ja det som händer när du tapetserar med papperstapet direkt på väggen är att den sväller.
Limmar du på väggen och sätter upp dom sväller dom där, ibland så mycket som 1cm.
Det blir inte så bra resultat av det.
Däremot kan man utan problem limma på nonwowen tapeter (Easy up) och sätta dom det gamla hederliga sättet :)

HanLin skrev:
Ja det som händer när du tapetserar med papperstapet direkt på väggen är att den sväller.
Limmar du på väggen och sätter upp dom sväller dom där, ibland så mycket som 1cm.
Det blir inte så bra resultat av det.
Däremot kan man utan problem limma på nonwowen tapeter (Easy up) och sätta dom det gamla hederliga sättet :)
Det märkte jag inte med de fyra våder jag satt nu.. Jag satte dem kant i kant och de har svällt 1-2 mm så det blir ett litet lverlapp ändå.

Men jag kommer ändå att göra som man ska på resten tror jag :)

jkarlberg skrev:
Det märkte jag inte med de fyra våder jag satt nu.. Jag satte dem kant i kant och de har svällt 1-2 mm så det blir ett litet lverlapp ändå.

Men jag kommer ändå att göra som man ska på resten tror jag :)
Det finns olika typer av papper som används och en del sväller mer än andra.
Sen brukar ju det bli en hel del blåsor också om man sätter papper direkt på väggen.
Men det viktigase är ju att du blir nöjd ;)

HanLin skrev:
Det finns olika typer av papper som används och en del sväller mer än andra.
Sen brukar ju det bli en hel del blåsor också om man sätter papper direkt på väggen.
Men det viktigase är ju att du blir nöjd ;)

Japp det var bara ett test som sagt efter lång nyfikenhet..

Det vart lättare bubblor på den sista våden jag satte så jag rekommenderar att man gör som vanligt med papperstapet även om det funkade att limma direkt på väggen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.