Söker en snygg, i brist på bättre ord, "papperssammlare". Någonting som man kan sortera papper i, gärna med olika fack för räkningar, viktiga papper, andra papper, mina papper, makens papper, barnens papper, hundens papper m.m. Och den skall kunna sättas upp på väggen. Som vi har det nu kommer i hem med posten i handen kollar igenom den lägger alla räkningar och viktiga och oviktiga papper i en hög på bänken och när månaden är slut är det en stor hög med osorterade papper, räkningar, barnteckningar, m.m. Nu vill jag ha lite ordning.
 
Undrar precis samma sak, Epoq hade en kubliknande väggskåp i sitt ritprogram som är postfack, men kanske inte precis det du letar efter.

Vill man ha en rejäl sorteringsmöbel finns det på välsorterade kontorsmaterialtillbehörs affärer.

Har även sett på någon inredningssida (kommer inte ihåg vilken) att de hade en brevlåda på väggen i zink där det stod post på och den kanske man kan ha till viktiga papper i alla fall och försöka att slänga reklamen direkt när den kommer.

Tillhör även den gruppen som samlar post på bänken och rensas när det är dags att göra räkningar.. :(
 
Köpte en på Granit igår grymt bra med olika mappar, i blankt vitt. 249 kr.
 
Ni har inga bilder på Epoq eller Granits mappar?
 
Epoq:s skåp heter faktiskt postförvaringsskåp och finns i körsbär, björk och ek. Finns under dekorationsskåp.
 
Husmusen, kan du förklara litet närmare vad det var som du köpte på Granit? Jag letar på deras hemsida men hittar inget blankt vitt för 249... Det enda jag hittar där som ser ut att passa för postsortering är de vägghängda hängfickorna i transparent plast och de tycker jag inte är så snygga...
 
Hmm. även om Epoq:s postförvarings skåp var fint, var det inte riktigt vad jag tänkt mig... Den var lite för sstor...
Inte heller hittade jag något på Granit.

Ofta har man en idé, även om man inte riktigt vet vad. Jag tor jag har tänkt mig något som påminner om gamlatiders stämpelkortsfack. Eller något åt det hållet...
 
Ja, i plast, ja. Jag önskar att man kunde hitta något liknande i plåt eller trä!
 
Förr hade Bruka snygga i plåt, tyvärr ser man så lite av deras produkter på hemsidan. Kanske de har sådan fortfarande!!
 
Tackar för tipset Saturnus: Jag tyckte att några av de i plast var fina, och så fanns det några hygglig i ståltråd.

2361958.jpg2361090.jpg2362144.jpg
 
oi8248.jpg

Dessa säljes via orderinvest.se
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.