Hej,
Håller på och lägger underlagspapp och börjar närma mig nocken. Min fråga är om jag behöver lägga underlagspapp över nockbrädan så att den överlappar pappen på andra sidan om jag även ska använda mig av Figaroll? Eller blir det kaka på kaka?

Huset är ett gammalt torp, så det är en enkel nockbräda

Tack på förhand
 
Vad säger monteringsanvisningen?
 
Det jag har sett på youtube från Monier verkar visa att de kör utan papp över nock
 
Har du ventilerad nock så ska inte pappen dras över. Har du inte ventilerad nock så hade jag dragit över pappen från ena sidan till andra. Sen när jag lägger andra sidan så hade jag även dragit över den, så dom ligger omlott. Man kan inte vara för noggrann med tak.
 
H hagv skrev:
Har du ventilerad nock så ska inte pappen dras över. Har du inte ventilerad nock så hade jag dragit över pappen från ena sidan till andra. Sen när jag lägger andra sidan så hade jag även dragit över den, så dom ligger omlott. Man kan inte vara för noggrann med tak.
Tack, då lägger jag över också. Så blir det både hängslen och livrem (y)
 
  • Gilla
hagv
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.