9 884 läst ·
22 svar
10k läst
22 svar
Panna till Golvvärme?
Sida 1 av 2
Har dragit 3 slingor med wirsbo/uponor 20mm i mitt kommande garage. 2 slingor i garagedelen och en slinga i förrådsdelen. Garaget är på 55kvm.
Tänkte använda mig av en mindre elpanna eller liknande. Nån som har förslag på vad jag skall inhandla vad det gäller fördelare, panna (effekt?), shunt???
Vore kanon om man slapp blanda in rörmokaren för att köpa dessa prylar, kan tänka mig att typ rinkabyrör kan ha sån här utrustning, men har ingen aning om vad jag bör satsa på??
Har tänkt mig att hålla ca 18-20grader i förrådet och ca 12-15grader i garagedelen. Garaget är isolerat med 120+45mm i väggar.
Tacksam för tips!
Tänkte använda mig av en mindre elpanna eller liknande. Nån som har förslag på vad jag skall inhandla vad det gäller fördelare, panna (effekt?), shunt???
Vore kanon om man slapp blanda in rörmokaren för att köpa dessa prylar, kan tänka mig att typ rinkabyrör kan ha sån här utrustning, men har ingen aning om vad jag bör satsa på??
Har tänkt mig att hålla ca 18-20grader i förrådet och ca 12-15grader i garagedelen. Garaget är isolerat med 120+45mm i väggar.
Tacksam för tips!
Satsa på en elkasett:
http://www.varmebaronen.se/html/elkassetter_oversikt.html
eller en behållare till elpatronen.
http://www.varmebaronen.se/html/elkassetter_oversikt.html
eller en behållare till elpatronen.
Redigerat:
Förstår jag det hela rätt, att du/ni menar att jag kan använda en helt "vanlig" varmvattenberedare för att värma vattnet och sedan antar jag att jag behöver en shunt/fördelare för 3 slingor inkl. cirkulationspump?Yaskin skrev:
Vet att Thermotech har en 2kw elpanna som är kombinerad med fördelare/shunt, d.v.s. allt i samma paket.
men skulle det funka med en beredare samt shunt/fördelare så vore det ju både billigt och lättinstallerat...
tips?????
Men jag har ju tre slingor i garaget, innebär inte det att ja måste köpa en fördelare med styrdon etc etc till denna panna om jag skall kunna ha två termostater (en i garage + en i förråd)???
Hej! Köpte du en sån VE 4 panna?
Jag sitter lite i samma sits.. Mitt garage är ca 105kvm med 5 slingor nergjutna.. Ska ha ett förråd på ca 40 kvm där jag önska ha ca 15 grader och sen i resterande "bilhall" bara fuktfritt, typ 5-10 grader. Tror ni kunniga att en sådan panna skulle räcka till detta?
Jag sitter lite i samma sits.. Mitt garage är ca 105kvm med 5 slingor nergjutna.. Ska ha ett förråd på ca 40 kvm där jag önska ha ca 15 grader och sen i resterande "bilhall" bara fuktfritt, typ 5-10 grader. Tror ni kunniga att en sådan panna skulle räcka till detta?