22 699 läst ·
58 svar
23k läst
58 svar
Panna för 1 meters ved
Har varit i kontakt med Extuna nu. Fick priset på en rektangulär tank på ca 7,5 M3 med förvärmnings slinga + förrådsberedare på 120 L . Pris tank 65` . Hörde även på deras vedpanna, en 70 kW uppskrämd till ca 90 kW för 0,5 meters ved, pris runt 60`. Tyvärr kunde dom bara bygga pannan för 0,5 meters ved. Saftigt pris på tanken tycker jag.
Ja det var i högsta laget.. blir världigt dyrt system 125tkr för bara panna och tank.
Här är de billigaste tankarna jag hittat dock bara upp till 5900l.
http://vvs-eksperten.dk/index/akkumuleringstanke-678
Bara att klicka på bilden med antingen stående eller liggande tank.
Tror att dom är utan vv beredning men det går ju att lösa med en tva.
Dom säljer sådana också till rimliga priser.
Här är de billigaste tankarna jag hittat dock bara upp till 5900l.
http://vvs-eksperten.dk/index/akkumuleringstanke-678
Bara att klicka på bilden med antingen stående eller liggande tank.
Tror att dom är utan vv beredning men det går ju att lösa med en tva.
Dom säljer sådana också till rimliga priser.
Hej alla glada! Har åkt runt och tittat på olika pannor nu och fastnat för Ved o Sols Attack panna Dp75 med 350 liters ved volym samt 86 % verkningsgrad och sugande fläkt. Prisvärd samt att den så väl byggd ut. Så det lutar åt en sådan panna.
Ja. Skulle ja med köpt med om ja skulle byta idag.Känns bra att ha en svensk återförsäljare så nära inpå knuten,+att man fick lite"förtroende" för dom när man ringer o "tjåkar",dom verkar kunna lite om vedeldning.mats164 skrev:
Redigerat:
Jag ska bygga nytt uppvärmningssystem med meterved. Panna och tankar i verkstaden, kulvert in. Vedhantering på pall. 5 kubik tankvolym eller mer. Står nu inför problemet att välja panna, tips mottages tacksamt. Veda 70 Miljö verkar vara en rejäl panna, men den kanske inte har så bra verkningsgrad? Nån som vet? Vore roligt att höra hur mats164s anläggning har funkat!
Den här kanske?PJG skrev:Jag ska bygga nytt uppvärmningssystem med meterved. Panna och tankar i verkstaden, kulvert in. Vedhantering på pall. 5 kubik tankvolym eller mer. Står nu inför problemet att välja panna, tips mottages tacksamt. Veda 70 Miljö verkar vara en rejäl panna, men den kanske inte har så bra verkningsgrad? Nån som vet? Vore roligt att höra hur mats164s anläggning har funkat!
Bra pris
http://kotly.com/product_info.php?cPath=169&products_id=333
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden