10 189 läst ·
5 svar
10k läst
5 svar
Panik, var hittar litet/smalt tvättställ asap.
Har försökt söka på forumet men ingen tråd jag hittade kan ge mig information om riktigt små och nätta tvättställ.
Jag behöver ett tvättställ som helst är rundat i fronten med en rak bakkant (som ett gammalt "vanligt" tvättställ) som:
- inte ska vara djupare än 30 cm (helst typ 25 cm),
- inte vara bultmontering på det (då vi har någon typ av slaggväggar enligt hantverkaren).
Vi hade hittat ett från Gustavsberg som vi gillade men då det var bultmontering på det så fick vi tji från hantverkaren.
Nu måste vi alltså snabbt få tag på ett snyggt litet tvättställ.
Alla tips emottages tacksamt!
Jag behöver ett tvättställ som helst är rundat i fronten med en rak bakkant (som ett gammalt "vanligt" tvättställ) som:
- inte ska vara djupare än 30 cm (helst typ 25 cm),
- inte vara bultmontering på det (då vi har någon typ av slaggväggar enligt hantverkaren).
Vi hade hittat ett från Gustavsberg som vi gillade men då det var bultmontering på det så fick vi tji från hantverkaren.
Nu måste vi alltså snabbt få tag på ett snyggt litet tvättställ.
Alla tips emottages tacksamt!
Moderator
· Stockholm
· 56 242 inlägg
Jag tror (men vet inte) att du skall kunna köra bultmontering även i en ganska "dålig" vägg, om du kör med kemankare. Det är en 2 komponent fyllnadsmassa som påminner om plastic padding, som sprutas in i hålet, bulten sticks in i massan. Sedan är det väldigt viktigt att bultarna hålls fixerade under torktiden. Kan vara lämpligt att ordna en träregel som bultarna får sitta fast i med rätt avstånd under torkningen.
Nja, skulle säkert funka, men hantverkaren var inte sugen på det. Han har tittat och bänt och försökt lösa situationen och nu vill han att vi ska fixa fram ett nytt tvättställ. Det är liksom där skon klämmer just nu - att hitta ett bra och litet tvättställ.
Vilken trött hantverkare! Att inte orka sätta upp ett litet tvättställ låter som om han helt enkelt inte vet exakt hur man gör. Ännu en i följetongen om det skrå som håller på att måla in sej i ett hörn? Trist för de som är duktiga. De finns nämligen de också, men är inte lika vanliga längre. Kolla med nån annan, kunnig.
Till vår minimala gästtoa köpte vi ett Svedbergs Easy 45, det sitter inte bultmonterat utan har en konsoll i plåt som skruvas i väggen som sen handfatet vilar på. Ett ganska nätt handfat som ändå har en relativt stor "bassäng". Men om inte bultar fungerar så kanske han inte heller vill skruva upp det heller? Vill han helst bara ställa det på golvet kanske? 
Det där från Svedbergs såg helt klart ut som ett alternativ. Jag hittade också följande http://www.gustavsberg.se/tvattstall_40113.asp som såg trevligt ut.
Vad gäller hantverkarens kompetens så har jag ingen kommentar än så länge. Har tagit in 7 firmor för offertförslag och ingen verkade bättre än den andra tyvärr, så valet föll på den som jag bäst kunde kommunicera med (enligt min känsla iaf). Jag bara hoppas att slutresultatet blir till belåtenhet och att tidplanen kommer hållas...
Vad gäller hantverkarens kompetens så har jag ingen kommentar än så länge. Har tagit in 7 firmor för offertförslag och ingen verkade bättre än den andra tyvärr, så valet föll på den som jag bäst kunde kommunicera med (enligt min känsla iaf). Jag bara hoppas att slutresultatet blir till belåtenhet och att tidplanen kommer hållas...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur hittar jag borrhål för bergvärmepump
Värmepumpar -
Långa ändhättor / krympslangar? Vart hittar man dessa?
El -
Var hittar man dörrar och fönster till en utomhus bastu?
Bastu -
Var hittar man smidesgrindar till trädgården
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Toalettpanik var hittar jag reservdelar...
Vatten & Avlopp