53 304 läst ·
48 svar
53k läst
48 svar
Panik! Låshelvete till dragkrok
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 634 inlägg
Nä, jag fattar inte heller.
Många gånger har jag tänkt om en eller annan bil att den har en dragkrok för lite. Det har hittills aldrig inträffat att jag tyckt en bil har en dragkrok för mycket.
Många gånger har jag tänkt om en eller annan bil att den har en dragkrok för lite. Det har hittills aldrig inträffat att jag tyckt en bil har en dragkrok för mycket.
Hade en krånglig avtagbar krok på en SAAB 9-5 som användes typ 7 gånger på 5 år. Även om den va krånglig och jobbig tog det mig typ 1 minut för både att ta bort och sätta dit alla gånger då jag skulle använda den. Självklart lärde jag mig den när bilen va ny och sedan funkade allt bra. Sedan dess har jag haft en Passat med infälld krok och numera en Mondeo med helt automatisk krok.
Kan inte förstå alla med så stora problem. Men visst använder man kroken dagligen/flera gånger i veckan så köp en fast krok. Jag är grymt glad åt att ha lite med buffert bakåt om någon kör in i mig.
Kan inte förstå alla med så stora problem. Men visst använder man kroken dagligen/flera gånger i veckan så köp en fast krok. Jag är grymt glad åt att ha lite med buffert bakåt om någon kör in i mig.
Svor också varje gång dragkroken skulle på och av (v60). Bytte till Passat med elkrok, "fantastiskt skönt ska detta bli" och stod som ett fån småleende bakom bagaget när jag första gången tryckte på fäll-ut-kroken-knappen. Rätt på smalbenet...
Exakt hur löst det sig? Jag har precis samma problem. Metallskyddet går inte att rubba och jag får därför inte in nyckeln. Besiktningen underkändes därför. Hur använde du skruvmejseln? Knackade du försiktigt med hammare eller liknande? Har inte vågat bruka våld ännu.B Bjornbaret skrev:
Har köpt låsolja och rostborttagning men ChatGPT har bestämt sig för att det är helt kört.
Här är mitt lås som referens. ...och japp, nu har man lärt sig den hårda vägen att man inte bara ska låta dragkroken sitta. 😇
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
