Tjena,

Behöver omgående 8st sargbeslag med maxhöjd 50mm, helst 40mm. De finns i Habos sortiment och trodde därför de skulle va hyfsat lätthittade vilket är anledningen till att jag är sent ute, Hornbach ex har ju typ hela Habosoetimentet...men icke. Beställa kan man göra men jag behöver dom nu, idag.

Hittat på biltema under namnet bordsvinkelbeslag men dom är 59mm höga.

Theofils har men dels har dom stängt och sen måste jag köpa minst 100st vilket är 92st för många.

Åka till ikea, krypa rundor under borden, snoka upp produktnumret och köpa som reservdel? Har jag lyckats med på andra prylar men tveksam till om de har sargbeslag som reservdel.

Det är alltså såna här som åsyftas
Metalliskt sargbeslag på 40mm höjd och 115mm längd från Habos sortiment.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Biltema och fram med vinkelslipen?

A axel_n skrev:
Biltema och fram med vinkelslipen?
Jo, tanken har slagit mig. Men det är hyfsat viktigt att det här ser bra ut. Kanske skulle va ok om jag bara vinkelslipar sidan som sitter upp mot bordsskivan, den sidan ser man ju inte ändå.

Och kollat Byggmax +krauta? De har en del av Habos sortiment..men usla hemsidor så man får typ åka dit för att kolla lagerstatus..

Frustrator Frustrator skrev:
Och kollat Byggmax +krauta? De har en del av Habos sortiment..men usla hemsidor så man får typ åka dit för att kolla lagerstatus..
Jag laddar inför en tur till Svågertorp, försöker bara få lite tips först.

Hur är det med järnhandel i området? Bäst ut ur i Alingsås vad gäller Habos sortiment var något oväntat den gamla klassiska järnhandlaren..

Frustrator Frustrator skrev:
Hur är det med järnhandel i området? Bäst ut ur i Alingsås vad gäller Habos sortiment var något oväntat den gamla klassiska järnhandlaren..
Närmaste järnhandel är nog i Ronneby 18 mil bort. Malmö är verkligen uselt vad gäller gammeldags riktig järnhandel.

Fick man tillfälle att besöka favoritstället Bauhaus (ironi). Lyfte luren för 10min sen, väntar fortfarande på att det ska hända nåt.

Hur i hela friden kan det här stället va fullt av folk?

Kund i byggvaruhus väntar vid en kundtjänststation med skylten "Behöver du hjälp? lyft luren".
Skapa konto

• Gilla
MattiasUdden och 1 till
  • Laddar…
...när jag ändå kört ända hit va jag tvungen att kolla hur sågen mådde, den brukar va lite krasslig. Idag va den som vanligt död.

En röd sågstation med en handskriven lapp "Sågen är tvärr sönder!!" fäst på framsidan.
Skapa konto

Ola C Ola C skrev:
...när jag ändå kört ända hit va jag tvungen att kolla hur sågen mådde, den brukar va lite krasslig. Idag va den som vanligt död.

[bild]
Att den är sönder brukar oftast sammanfalla med lördagar av någon konstig anledning...

Konstigt vad folk anser vara PANIK
nuförtiden. Haha

I Martenw skrev:
Konstigt vad folk anser vara PANIK
nuförtiden. Haha
Om jag har leverans måndag morron till en ytterst viktig kund och det är lördag idag, så ja....då e det faktiskt lite panik;)

S
Testade samma lur igår.... Inget svar. .. Fredag kväll kl 1720.....nu köpte jag vad kags skulle ändå men hade de kommit så hade jag köpt en hammare a 600kr med.... Kanske tur de inte dök upp...

• Gilla
Ola C
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Om jag har leverans måndag morron till en ytterst viktig kund och det är lördag idag, så ja....då e det faktiskt lite panik;)
Om det är en viktig kund, borde du varit lite snabbare/tidigare att fixa rätt grejor, då kan man inte vänta till sista minuten.
Viktiga kunder (stora pengar) då fixar jag grejor omedelbums.

kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Om det är en viktig kund, borde du varit lite snabbare/tidigare att fixa rätt grejor, då kan man inte vänta till sista minuten.
Viktiga kunder (stora pengar) då fixar jag grejor omedelbums.
Tjoho, tack för tipset, det hade jag inte tänkt på själv:thinking:

...va väldigt konfident att hitta dom i butik fram tills igår annars hade jag såklart beställt i god tid.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.