Får ångest. Flyttade kylskåpet till sin nya plats i ny renoverade köket och rev då loss ett stycke av nya golvet . Finns det något sätt jag kan laga skadan så de inte syns innan frugan märker det?

Skadat golv med en synlig reva och flisat område på nytt köksgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad är det för golvmaterial....?
Klinkers...? Finns stenlim.
Svetsad matta...?
I så fall kan din mattläggare svetsa ihop det - men troligen inte före frugan ser det

En plastmatta, i sten mönster. Försökt vika upp kanterna å platta till men de är som en grop där revan är. Så behöver fylla den på nått sätt så de inte syns av

J
Låna lite av frugans nagellack som är mellerat och skimrar lite, och pensla på i lager på lager till önskad tjocklek. Så lagade jag iallafall mosaik som krossats. Blev snudd på osynligt

• Gilla
lopec
  • Laddar…
Låt en mattläggare plast-svetsa!
Om han/hon är duktig så blir det i praktiken osynligt. Speciellt då mattan redan är ojämn i färgen pga stenmönstret

• Gilla
Trollskidan och 1 till
  • Laddar…
B bighenk skrev:
Får ångest. Flyttade kylskåpet till sin nya plats i ny renoverade köket och rev då loss ett stycke av nya golvet . Finns det något sätt jag kan laga skadan så de inte syns innan frugan märker det?

[bild]
Köp en bukett med rosor och en låda choklad. Berätta sedan att det var en olycka för du skulle städa, lycka till.

• Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Lycka till.

• Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Säg inget till frugan. Ring en mattläggare och kolla om de kan fixa det. Om frugan märker något innan mattläggaren varit där, så kör du en "Eddie Murphy" (Förneka allt, ända tills hon tror dig).

Kom att tänka på "Det är vattenpumpen, Gerd"

• Gilla
lopec och 2 till
  • Laddar…
Fast går det verkligen att svetsa den där mattan?

Y
Ifall man inte prioriterar att göra det osynligt, så kan kan limma skadan så att inte vatten går ner. Även golvläggare använder ibland vanligt lim för sammanfoga två mattor. För att få det osynligt så hade jag rådfrågat mattsäljare angående svetsning. Alternativt vanlig silikon i närmast grå nyans.

Detta är ingen ovanlig olycka så golvläggare/säljare kan nog vägleda dig utan problem.
Idag är det många som lägger ny matta ovanpå den gamla, vilket ger ett mjukare och känsligare golv.

• Gilla
JuggeH
  • Laddar…
Ställ kylskåpet ovanpå ;).

:thinking:...Alternativt;

Ställ kylskåpet ovanpå, säg till din hustru att du fick ryggskott. Be henne hjälpa till att flytta kylskåpet till korrekt plats. ”Upptäck” sen skadan och förklara för henne att det inte är någon fara att hon gjort hål på golvet, men att hon kunde vara lite försiktigare. Säg sedan att du fixar det.

Därefter choklad och blommor. :D

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Tiofingers-Perra och 15 till
  • Laddar…
Ingen större fara om du har en vettig hemförsäkring med allrisk/otur/drulle, betala självrisken så får du ett nytt golv lagt. :)

Så länge biten är hel är det ju bara köpa en tub med kemsvets och köra i fogen. Finns hos de som säljer mattor och ev större butiker. Konstiga limmer och nagellack ska man inte använda.

• Gilla
hscn
  • Laddar…
Säker på att frun inte är medlem på BH? :rofl:

För övrigt tror jag att ärlighet varar längst... gärna i kombination med choklad och blommor... ;)

• Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.