Hej. Har lovat frugan att sätta upp panelvägg och har ett problem. Har två gamla "eldosor" sittandes högst upp på väggen. Den ena har dörrklockan kopplat till sig. Men ska ta bort den. Hur ska jag göra med panelen vid detta område?
Sätta panelen direkt på går ju inte. Det ena doslocket i plast sticker ut några mm och det andra i metall sticker ut desto mer. Hur ska jag lösa detta? Man kan väl inte ta bort locken och sätta panel direkt mot eldosan utan lock?
Biforga bilder på problemet.
Mvh Kim
Sätta panelen direkt på går ju inte. Det ena doslocket i plast sticker ut några mm och det andra i metall sticker ut desto mer. Hur ska jag lösa detta? Man kan väl inte ta bort locken och sätta panel direkt mot eldosan utan lock?
Biforga bilder på problemet.
Mvh Kim
Hål i panelen över dosorna. förhöjningsringar sedan på dosorna. Utanpå panelen sätter du doslock som täcker hålet.
Dosorna måste naturligtvis vara åtkomliga efter du satt upp panelen.
ringklockan samt dosan till den bör du nog kunna ta bort,
Vill du bygga in dosorna av någon anledning så kan du regla ut väggen med remsor av masonit eller virke som du klyver upp några millimeters tjocklek så klarar du dosorna.
Dosorna måste naturligtvis vara åtkomliga efter du satt upp panelen.
ringklockan samt dosan till den bör du nog kunna ta bort,
Vill du bygga in dosorna av någon anledning så kan du regla ut väggen med remsor av masonit eller virke som du klyver upp några millimeters tjocklek så klarar du dosorna.
Det verkar som att det är batteridrift på dörrklockan om så är så sitter dom i burken ovanför , i dosan har det nog varit en gammal skrammel som ersatts med Ding-Dong , kan även vara en transformator sittande vid EL-centralen , du får forska , ska det inte vara dörrsignal i huset ?
Den andra som det inte syns ålder på kan det sättas , som sägs förhöjningsringar på
Den andra som det inte syns ålder på kan det sättas , som sägs förhöjningsringar på
Klicka här för att svara

