Hej alla!
Har köpt mig ett gammalt hus (1922) som iofs är upprustat under senare delen av 1900-talet, med modern standard, men som behöver ytrenoveras och även en del fördjupad renovering.
Badrummet är inbyggt under trappen, och det är förtvivlat dåligt gjort! :S Känner att det är det första att åtgärda.
Har nu funderat på att istället för att kakla badrummet, så vill jag inreda med panel. Självklart går det inte att använda träpanel då, antar jag!
Undrar om någon vet om det finns 'plagiat' alltså plastpanel som ser snygg ut, och som går att täta enligt konstens alla regler?

Sen undrar jag om det är ett hiskeligt stort arbete att byta ut vattenledningar till huset, då de nog är gamla. Tycker att vattnet smakar lite unket, en slags bismak som jag får för mig beror på gamla rör.

Tackar på förhand för lite feedback!

Hälsna.
Lenita

Vi har träpanel i badrummet i vårt hus, denna har setat där sedan 1985. Den har blivit blöt och fuktig men är i väldigt bra skick i alla fall. Under denna panel verkar det sitta nån form av våtrumsskivor. Panelen är nån form av bastupanel, säkert förbehandlad på någotvis.

Nu när vi skall renovera badrummet så har vi faktiskt övervägt att sätta upp ny panel, men troligen kommer vi att kakla pga att det lär ha ett högre värde ifall man säljer huset.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.