Hej,
Sitter i husplaner och försöker få mitt huvud runt vilket värmesystem och ventilationslösning man skall satsa på.
Vill ha ett pålitligt system men ändå gå någon backup.
Därför funderar jag på golvvärme+flvp med elpatron+mekanisk ventilation samt en vattenmantlad braskamin. Hur låter detta tycker ni?
Vill ha en kostnadseffektiv lösning som bara fungerar.
Vill även kunna hantera låga temperatur och inte behöva frysa halvt ihjäl på vintern (bor i södra Sverige).
Funderar även att köra solpaneler som takbeläggning.
Det fiktiva huset är 1 1/2 plan med förhöjt väggliv på cirka 130m2 golvyta