Någon som har ansträngt sig och fått fram prisjämförelser på dessa?

Kontaktade Dorocell via mail för en prisuppgift och de ringde upp inom 30min!
Enligt dem kostar formarna ca 250:- per kvadratmeter färdig vägg. De skulle skicka mer information så man får se vad som kommer

Stefan skrev:
Lind:

Ja det var en jättebra fråga! Jag har försökt få lite koll på detta men det verkar svårt här på forumet.

Skulle vilja ha ett ca pris per m2 på följande:

Ytong: ?
H+HCelcon: ?
Hebel (tysk Ytong): ?
Lättklinkerbetong med isolering (Leca): ?
Lättklinkerbetong prefab. helvägg (Leca): ?
Palikka: ~1200kr/m2
Pre-fab betongelement (inkl. puts): ~1040kr/m2 (Sweli)

Mvh Stefan

Nu har jag fått prisuppgift på H+H Celcon Celblock:

Celcon Celblock 300 mm är ca 340 :-/m2 och för 365 mm ca 410:-/m2. Priset för 25 kg lim är ca 70:-

Priser kommer direkt ifrån H+H Celcon.

Sedan tillkommer naturligtvis balkar, golvbjälklag, puts etc. Men det gör det naturligtvis även för de övriga systemen.

Anders Larsson skrev:
Hej.
HAr byggt palikka hus i tre år. Jag har byggt 5 st av Pål Ross hus. Fråga mig hur och ni för veta......
Hej Anders,

Jag frågar... Vad är dina erfarenheter av Palikka hus och byggsättet?

Vilka är svårigheterna? Hur gör man vid mellanbjälklag (trä eller betong)?
Hur fixar man hålen för fönster och dörrar?

Anders Larsson skrev:
Hej.
HAr byggt palikka hus i tre år. Jag har byggt 5 st av Pål Ross hus. Fråga mig hur och ni för veta......
Jag fortsätter att fråga:
Hur fäster man gipsen invändigt? De andra konkurrerande system fäster ju antingen stålreglar eller träläkt där man skruvar fast gipsen i.
Hur är det med brandsäkerheten? om man ser på amerikanska system så är de flambehandlade så att de inte tar eld, annars så har EPS en förmåga att brinna rätt så bra.
Hur är det formbeständigheten? På andra system så stagar man upp medans man gjuter för att förhindra förskjutningar.
Andra frågor: Har du prövat något annat liknande byggsätt? Jämförelser med andra byggsätt?

(var tvungen att gå in och rättstava lite, men det verkar som om Anders inte var så pigg på att svara)

Är det nån som har mer erfarenheter av Palikka eller DoroTherm.....
Är sugen på dessa system!!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.