Hej
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av bewi byggsystem. Man gjuter mellan två isolerskivor som tjänar som form. Finns en hel del på Youtube.
Mvh
Hasse

Jag har använt grundmäklarnas system som är liknande

A Argastesnickaren skrev:
Jag har använt grundmäklarnas system som är liknande
kan du rekommendera det? Och hur ser kostnaden ut? Räknade du ut ett m² pris?

Det är svårare än det ser ut.
Man måste vara noga men har man det med sig redan när man ritar så att måtten passar blocken så när det blir färdigt vägg så blir det tyst, stadigt och väl isolerade väggar.
Vi putsar utsidan och sätter en 45a på insidan som installations vägg där vi drar elen.
U värdet på färdig vägg ligger på 0.13.
Prismässigt ligger det mitt imellan siporex som är billigast till Finja isolerblock som är dyrast på färdig vägg.
Vi började med garaget i källaren då den ligger under mark, med isodrän utanför så blir det en stabil vägg som tål fukt utan att skadas.
Jag bygger mitt i Skåne så finns det någon som vill kika så skicka ett PM så löser vi det;)

• Gilla
plan-g
  • Laddar…
A
Vi har använt motsvarande system från Sundolitt för fyra år sedan när vi byggde till. https://www.sundolitt.com/sv/sundolitt/sweden/vagg/kub/kub-u17-a3dd0de8/

D
et gick vansinnigt fort att bygga upp väggarna, Hur det står sig mot andra system vet jag inte, men svårighetsgraden var motsvarande att bygga Lego.

Man bör dock tänka efter både en och två gånger, så att man lägger in tomtar genom väggen där man vill ha genomföringar. En armerad 15 cm tjock betongvägg är jobbigare att borta igenom för en vattenutkastare än att trycka igenom ett tom rör innan.

A Argastesnickaren skrev:
Det är svårare än det ser ut.
Man måste vara noga men har man det med sig redan när man ritar så att måtten passar blocken så när det blir färdigt vägg så blir det tyst, stadigt och väl isolerade väggar.
Vi putsar utsidan och sätter en 45a på insidan som installations vägg där vi drar elen.
U värdet på färdig vägg ligger på 0.13.
Prismässigt ligger det mitt imellan siporex som är billigast till Finja isolerblock som är dyrast på färdig vägg.
Vi började med garaget i källaren då den ligger under mark, med isodrän utanför så blir det en stabil vägg som tål fukt utan att skadas.
Jag bygger mitt i Skåne så finns det någon som vill kika så skicka ett PM så löser vi det;)
Hej, är i en situation där jag ska välja byggsystem för källaren, hade du använt bewi byggsystem? är nyfiken att se hur det ser ut och säker många frågor.
Finns möjlighet att ringa dig, mejla dig?
//Tony

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.