Hej Hej

Är ny här på forumet efter att har googlat i ämnet grunder, betongplatta etc.
Vill först säga att detta är att detta verkar vara ett trevligt och lärorikt forum för oss vanliga dödliga som går i byggtankar. Vi funderar på att bygga nytt (bor idag i ett 30 år gammalt för trångt radhus).
Efter att ha försökt läsa på i ärendet grundläggning så blir man ju inte mycket klokare bara mer förvirrad:confused:

Så min fråga är givetvis allra ödmjukast - vilken grund är det mest optimala?

//L
 
För att göra dig lycklig med ett kort svar så, det varierar :)

Rätt utförd så skulle jag rekommendera en gjuten platta på mark men jag vill ha golvvärmen i en lös kaka ovanpå den vanliga plattan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.