Har i vintras anlitat en entreprenör som kommunen godkänt för anläggning av nytt avlopp/infiltration.
Nu är gården sönderkörd och ligger berg med massor som han grävt upp. Har han ingen skylldighet att färdigställa tomten? Han kom i luven med min granne därför tänker han inte komma tillbaka. Han grävde avloppet i vintras och då fick han gräva upp det 3ggr för att det frös ihop. Nu har han sagt det att han skiter i det och tänker inte göra nånting åt det ifall det händer igen. Man vill ju ändå att det ska funka i ex antal år när man lagt ut stora summor pengar. Och vem ska då betala om det behöver göras om igen eller grävas upp.

/Mvh niklas

Vad han är skyldig till framgår från det avtal som ni ingått med varandra. Har du något skriftligt som du kan lägga upp så att man kan se?

Det jag har är godkända papper samt ritningar från kommun där entreprenören fyllt i hur anläggningen ska utföras och som miljönämnden/kommun har godkänt.
Men då är jag väl rökt om jag inte skrivit nått avtal där det står exakt vad han ska göra eller? Men nån rätt lär man väl ha på sin sida ifall nått skulle hända.

Har för mig att konsumenttjänstlagen säger att en entreprenör ska garantera att anläggningen fungerar som tänkt i tio år.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.