642 läst ·
3 svar
642 läst
3 svar
Övervintrad färg
Hej,
Jag "glömde" mina burkar med grundfärg och täckfärg (Alcro Bestå) ute i vintras. Undrar nu om de är helt förstörda eller om det finns en chans att vi kan använda färgen ändå? Det känns ju lite trist att slänga 20 liter färg.
Slarvigt, jag vet.. Vad händer egentligen med färgen?
(Har inte kikat ner i burkarna än..)
Vore bra med snabba svar. /Snigeljakt
Jag "glömde" mina burkar med grundfärg och täckfärg (Alcro Bestå) ute i vintras. Undrar nu om de är helt förstörda eller om det finns en chans att vi kan använda färgen ändå? Det känns ju lite trist att slänga 20 liter färg.
Slarvigt, jag vet.. Vad händer egentligen med färgen?
(Har inte kikat ner i burkarna än..)
Vore bra med snabba svar. /Snigeljakt
Hmmm, har kollat i burkarna nu. Det var en sorglig syn så jag har nog fått svar på min fråga.
Vi lyckades faktiskt ta in våra bestå-rester från garaget innan det blev riktigt kallt, så de klarade sig.
Oljefärgen till fönstren lämnade vi däremot "ute" (i garaget), och det gick alldeles utmärkt. Den hade delat sig, men efter några varv med träsleven såg den som ny ut igen.
Så nu målas det hejvilt hemma hos oss igen, tänk om man kunde bli klar nån gång...
Oljefärgen till fönstren lämnade vi däremot "ute" (i garaget), och det gick alldeles utmärkt. Den hade delat sig, men efter några varv med träsleven såg den som ny ut igen.
Så nu målas det hejvilt hemma hos oss igen, tänk om man kunde bli klar nån gång...
Klicka här för att svara