Tänkte skaffa en övervakningskamera till lägenheten (mest för skojs skull) och sitter och velar mellan en Netatmo Welcome samt en Netgear Arlo.

En funktion som är viktigt att jag ska kunna avaktivera kameran vid behov via telefonen, känns lite onödigt att kameran aktiveras varje gång någon går i vardagsrummet (vilket händer ett tiotals gånger per dag).

Netatmo är rätt väldigt snygg, men verkar inte ha lika många funktioner som Arlo, vilket ser proffsigare ut.

Vilken skulle ni ha valt? För och nackdelar med dessa kameror? Tacksam för tips då detta är första gången jag skaffar en övervakningskamera.

För kamera hemma så får man börja med att välja om data ska sparas lokalt eller på någon internettjänst.
Båda har klara nackdelar, tar nån kameran är det lokala borta, stör/stänger någon ner din internetförbindelse så funkar inte den kameran.

Varför manuell aktivering?

Jag höll på att köpa arlokameror tills jag började läsa på om batteriförbrukningen, det gick helt bort när det inte fanns möjlighet att nätansluta, täta batteribyten med dyra batterier går helt bort för mig.

Det blev ett par kameror från https://www.y-cam.com/ istället för mig men är inte överdrivet imponerad av bildkvaliteten, men i övrigt jättebra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.