Hejsan!

Köpte fristående kyl och frys ifrån Miele för 2 månader sedan som jag är nöjd med.

Frysen har beteckningen FN 28262 ws EU1
Kylskåpet har beteckningen K 28202 D ws EU1

Skulle nu vilja köpa överskåp till dessa två. Miele har överskåp i olika storlekar och jag är intresserad av modellen som är 55 cm hög.

Överskåpet har beteckningen 550-1

När jag kollar på Mieles hemsida så säger deras check funktion att överskåpet inte passar till min kyl och frys. Men efter ett samtal till Miele så säger dom att det visst gör det och att hemsidans check funktion strular.

Men nu till min egentliga fråga!

Inte någonstans på Mieles svenska eller utländska sidor så kan man se något foto på överskåpet. Efter att ha samtalat med Miele i Sverige så säger de att de inte har fått något foto ifrån sitt tyska huvudkontor och de kan heller inte fixa fram ett foto på överskåpet. Jag vill ogärna köpa överskåpet utan att se hur det ser ut.

Undrar därför nu om någon här på Byggahus forum har ett sådant överskåp hemma (Överskåpet med beteckningen 550-1) och skulle kunna ta ett foto på detta och lägga upp här.

Förresten så har Alla Mieles överskåp på deras hemsidor inget foto på sig.

Överlag så var de inte speciellt hjälpsamma hos Mieles support och verkade inte bry sig om mig som kund.

Vill bara tala om att jag har varit i kontakt med Mieles svenska återförsäljare och de har heller inga bilder på överskåpet/skåpen. Varken i sina broschyrer eller på plats i deras butiker.

Så nu vänder jag mitt hopp till er på byggforum istället!

Tack på förhand.

Med vänlig hälsning
Kolbello

• Miele fristående kyl och frys i kök med magneter på kylskåpsdörren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skumt! Här är ett urklipp från katalogen år 2010....
Så det har ju varit med ett tag.
Men det är väl bara att beställa? Lär ju se ut som det övriga typ.
Utdrag från katalog visar lista på kylskåpstillbehör med artikenummer, beskrivning och priser exklusive moms.

Hur har det gått, köpte du och har en bild?

Hej!
Jag fick vänta en evighet innan jag fick något material ifrån Miele men köpte iallafall deras kyl och frys och är nöjd med dem.

Fick till slut lite bilder på överskåpen från Miele men tyckte att priset per skåp var orimligt dyrt.

Köpte därför två överskåp på Ikea istället till 15% av priset, se sista bilden.

Miele kylskåp i en ljus köksmiljö med företagets logotyp synlig på dörren.
Skapa konto
Vit överskåp från Ikea monterad på vägg i kök, dörr på glänt som visar konstruktion och gångjärn.
Skapa konto
Ett vitt Ikea överskåp öppet med en flaska och två kartonger från Miele inuti.
Skapa konto
Kök med Mieles kyl och frys samt Ikea överskåp monterade ovanför, dekorerade med magneter och anteckningar.
Skapa konto

• Gilla
Lundstroem1
  • Laddar…
K Kolbello skrev:
Hej!
Jag fick vänta en evighet innan jag fick något material ifrån Miele men köpte iallafall deras kyl och frys och är nöjd med dem.

Fick till slut lite bilder på överskåpen från Miele men tyckte att priset per skåp var orimligt dyrt.

[bild] [bild] [bild] [bild]
Inte dyrt om du jämför med vad Husqvarna/E-lux tar för sina plåtskåp. IKEA har väl bara spånplattskåp?

K Kolbello skrev:
Var det dyrare än 1500 kr som stod i din bild i första inlägget?

K Kolbello skrev:
Hej!

[bild] [bild] [bild] [bild]
Njae... men smaken är som baken.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.