19 735 läst ·
100 svar
20k läst
100 svar
Överpris på detta ruckel?
hahaha,,, kan gissa mig till vilket hus du menar, Det är en vänninnas hus som är till salu, Värsta rucklet. Inte mycket är gjort enligt standard. Hennes sambo är seg petimeter snubbe som aldrig gör någonting klart och med egna "lösningar".Tror hela huset behöver blåsas ut och göras om. Tror knappast ett försäkringsbolag skulle teckna en försäkring på de badrummen.
såg att det är såldes för 7,8 milj. ett klart överpris med tanke på allt skit som är i huset. lär kosta 1-2 milj att få det i bobartskick.
jo, väninnan har försökt sälja i flera omgångar.detta var 5:e mäklarfirman. de bor i flen/gnesta trakten. De har inte bott i huset på 2-3 år.
Produkter som diskuteras: "gnesta"
Fönsterpensel 35 mm svinborst Gnestapenseln
Perfekta penseln för fönstermåleri
399 kr inkl moms
Läs mer
har PM:at dig. Om du inte köpt huset ska du inte vara ledsen. Det lär finnas MÄNGDER med "dolda" fel i det huset.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Skulle vara intressant att se vilket hus det var frågan om.
Nu när det är sålt till någon annan kan det väl inte skada att ge adressen.
Se om det är något man känner igen.
Rent allmänt är priserna i Mälarhöjden helt sjuka. Tittade där för några år sen, men fick ett större hus, med större tomt, en i Herrängen istället. Känns klart vettigare för oss iallafall.
Nu när det är sålt till någon annan kan det väl inte skada att ge adressen.
Se om det är något man känner igen.
Rent allmänt är priserna i Mälarhöjden helt sjuka. Tittade där för några år sen, men fick ett större hus, med större tomt, en i Herrängen istället. Känns klart vettigare för oss iallafall.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Ok, inget hus jag känner till.
Rent allmänt så är folk som galna i hus från 1910-1930. Husen har en massa charm så folk bjuder som dårar, oavsett skick... Fusk, mögel etc, inget problem, huset är ju så charmigt, låt oss bjuda 2 miljoner till (trots att vi inte har en blekaste om vad det innebär med alla problem)
Efter att ha varit på många husvisningar de senaste 2½ åren så har man lärt sig den delen. Fint kök/badrum och lite charm så struntar folk helt i saker som mögel, fuskskador, dränering, ventilation, elsäkerhet, uppvärming etc
Rent allmänt så är folk som galna i hus från 1910-1930. Husen har en massa charm så folk bjuder som dårar, oavsett skick... Fusk, mögel etc, inget problem, huset är ju så charmigt, låt oss bjuda 2 miljoner till (trots att vi inte har en blekaste om vad det innebär med alla problem)
Efter att ha varit på många husvisningar de senaste 2½ åren så har man lärt sig den delen. Fint kök/badrum och lite charm så struntar folk helt i saker som mögel, fuskskador, dränering, ventilation, elsäkerhet, uppvärming etc