Hej!

Kan någon tipsa mig om en övermålningsbar fogmassa som inte krymper?
Jag ska foga mellan kökssnickerier och ett inte helt plant tak.

Hitintills har jag testat blandade märken på målarfogar (sika/casco), men jag tycker att alla mer eller mindre alla dessa krymper och färgen "spricker". Finns det bättre fogmassor? Gärna kritvita.

Tec7

• Gilla
Peter2400 och 1 till
  • Laddar…
T Tvapac skrev:
Tec7
Jag funderade på Tec7 innan, men eftersom jag inte testat det än så visste inte om den krympte eller inte, även fast många sagt den är bra. Men nu får jag anledning att testa.. :) Tackar.

Edit: Var kan man billigast köpa Tec7? Listpriset på 229:-/tub låter avskräckande mycket, men det kanske det är värt.

Edit2: Hittade en massa ställen. Den är nog värd sina pengar om den inte krymper. :)

Redigerat:
169:- på Byggmax.

• Gilla
Anders243
  • Laddar…
De dyraste fogmassorna är de som ser ut som skit efter några månader.

Anders243 Anders243 skrev:
Hej!

Kan någon tipsa mig om en övermålningsbar fogmassa som inte krymper?
Jag ska foga mellan kökssnickerier och ett inte helt plant tak.

Hitintills har jag testat blandade märken på målarfogar (sika/casco), men jag tycker att alla mer eller mindre alla dessa krymper och färgen "spricker". Finns det bättre fogmassor? Gärna kritvita.
Jag fick foga två gånger, det han gå ca två veckor från fogning till målning av väggen jag fogat en spricka i, tror inte det är fogen i sig som krymper så mycket utan att trävirket som rör sig med luft fuktigheten. Sprickan var ok hela sommaren och hösten men när vintern kom med kyla sprack det i kanterna och det var antagligen för att palnket i väggen trokade ur.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.