Efter att ha försökt med en uppsjö olika metoder i snart 13 år så ger jag upp. Jag kan helt enkelt inte ha en målad träöverliggare på min altan.

Så vad finns det för alternativ? Komposit? Plats? Jag har försökt att söka runt, men hittar väldigt lite.

Till saken hör att jag inte är intresserade av att göra om hela altanen; Mao, jag avser att behålla de pelare som överliggaren vilar på.

Inget alternativ att klä in överlihharen med plåt ? Går att fixa billigt från en plåtslagare. Beroende på huset i övrig kanske zinkplåt kan se bra ut ?

Jag har ett altanräcke i stål och överliggaren är en trärundstång av något speciellt virke. Var inte helt billigt men håller hur bra som helst, oljar in den en gång per år. Det betalar sig!

Thomas_Blekinge skrev:
Jag har ett altanräcke i stål och överliggaren är en trärundstång av något speciellt virke. Var inte helt billigt men håller hur bra som helst, oljar in den en gång per år. Det betalar sig!
Kan du lägga upp några bilder?

singemoller skrev:
Inget alternativ att klä in överlihharen med plåt ? Går att fixa billigt från en plåtslagare. Beroende på huset i övrig kanske zinkplåt kan se bra ut ?
Menar du att klä in den existerande eller göra en helt ny i plåt?

Tänkte man kunde klä in den, likt stolphattar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.