Hej alla, jag klipper min gräsmatta sällan. Och när jag väl gör det är det massor av humlor som inte vill flytta på sig. Min fråga är hur dåligt samvete jag ska ha, dödar jag humlorna när jag kör över dem? Jag gick precis igenom spillet från klipparen och tänkte att jag borde hitta hundratals döda humlor, men jag hittade ingen död humla alls. Kan det verkligen vara så att de överlever?
 
Många flyger nog undan men om de verkligen gå in i klipparen är de nog körda. Så väldigt dåligt samvete måste man kanske inte ha dock. Ett honungsbi lever bara några veckor på sommaren, sen är de utslitna. Skulle tro att det är liknande med humlor. Överlag är det nog mest positivt att du inte klipper så ofta så de har att äta :)
 
  • Gilla
Philipgbg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.