6 027 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
Överlåta besiktningsprotokoll
Jag vill vända på det, varför inte ge bort det? Om säljaren varit schysst och inte försökt mörklägga problemen och inte gnällt när ni hoppade av så skulle jag ge dom pappret.
Vilken glädje har ni av det ifall dom inte vill/kan betala för det?
Det här samhället behöver lite fler goda gärningar och lite mindre girighet ...
Vilken glädje har ni av det ifall dom inte vill/kan betala för det?
Det här samhället behöver lite fler goda gärningar och lite mindre girighet ...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nåja, att tveka inför att skänka bort 25.000 är väl knappast girighet?4nders skrev:
För övrigt vet du inte vad säljaren visste och inte visste.
Att ha bott (ett halvt liv?) i ett hus och inte veta något om husets skick är knappast trovärdigt i mina ögon.
Varför skall säljaren få vara "girig" och få besiktningen gratis,
medan köparen haft ett stort utlägg för en affär som inte blev av?
Jag undrar vad beiktningsprotokollet överhuvudtaget har för värde för säljare/mäklare?
Enligt TS så visar protokollet på ett så dåligt hus att pappret rimligen inte kan användas i marknadsföringssyfte och då är det väl tämligen värdelöst för säljare/mäklare?
Jag kan förstå om en annan intresserad spekulant, för att slippa en egen besiktningskostnad, skulle kunna vara intresserad av att köpa in sig, men svårigheten för TS är att veta, som nämts tidigare, vem spekulanten ev. kan vara.
Enligt TS så visar protokollet på ett så dåligt hus att pappret rimligen inte kan användas i marknadsföringssyfte och då är det väl tämligen värdelöst för säljare/mäklare?
Jag kan förstå om en annan intresserad spekulant, för att slippa en egen besiktningskostnad, skulle kunna vara intresserad av att köpa in sig, men svårigheten för TS är att veta, som nämts tidigare, vem spekulanten ev. kan vara.
Klicka här för att svara