Jag skall sätta in en pelletsbrännare och har inget ledigt dykrör.
Så jag undrar om överhettningsskyddet måste vara av typen som sitter i dykrör eller om det går att hitta en annliggningstyp.
Får man använda en termostat som har brytande funktion som överhettningsskydd (Bara graderna räcker)
Så jag undrar om överhettningsskyddet måste vara av typen som sitter i dykrör eller om det går att hitta en annliggningstyp.
Får man använda en termostat som har brytande funktion som överhettningsskydd (Bara graderna räcker)
Man får inte använda en vanlig termostat. Ska vara manuell återställning.
Finns det ett dykrör som inte är ledigt så rensa ur det som sitter där och stoppa in ett överhettningsskydd.
Pelletsbrännarens temperaturmätsladd får också plats i samma dykrör och mer behöver du inte
Finns det ett dykrör som inte är ledigt så rensa ur det som sitter där och stoppa in ett överhettningsskydd.
Pelletsbrännarens temperaturmätsladd får också plats i samma dykrör och mer behöver du inte
Det sitter bara ett dykrör och det måste jag ha med den givaren som sitter i.
Kan man ta ett sådant " http://www.ekontroll.com/product.html/overhettningsskydd?category_id=20 " och sätta emot stigarröret och bygga en låda runt.
Kan man ta ett sådant " http://www.ekontroll.com/product.html/overhettningsskydd?category_id=20 " och sätta emot stigarröret och bygga en låda runt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För pelletseldning behöver du inte ha något annat i dykröret än det som ska vara dvs. överhettningsskydd och brännarens temperatursladd.
Överkettningsskyddet ska mäta temperaturen i pannan och är en säkerhetsdetalj.
Det andra onödiga som sitter i dykröret och inte spelar någon viktig roll kan du flytta till stigarröret eller varsomhelst. Varför göra problem av ingenting.
Överkettningsskyddet ska mäta temperaturen i pannan och är en säkerhetsdetalj.
Det andra onödiga som sitter i dykröret och inte spelar någon viktig roll kan du flytta till stigarröret eller varsomhelst. Varför göra problem av ingenting.
Medlem
· Halland
· 4 495 inlägg
Vad är det för panna? Finns det inte redan ett överhettningsskydd som går att använda? Sitter överhettningsskyddet i serie med panntermostaten kan man väl vrida upp panntermostaten till max och koppla brännaren på den tändtråden och så stoppa brännarens termostat i dykröret.
Klicka här för att svara