Har tagit bort en gammal betongbrunn och ersatt den med en plastbrunn. Nya brunnen har 110 mm PVC anslutningar och den gamla dagvattenledningen ut till vägen är ett 195 mm betongrör med spetspipa (muffen trasig).
Jag blir inte helt på det klarar vad jag ska använda mig av för att gå från det mindre PVC röret från brunnen till det större betongröret. Har hittat French alternativ med olika dimension, t.ex. http://www.ibeco.se/_pages.asp?page=200&CAT=10&UCAT=40&PAGE_ID=37. Klarar dessa av att vara nedgrävda under många år?
Om man går på French alternativet, är då att rekommenderat att låta 110 plaströret löpa en bit in i betongröret för att vattnet ska belasta kopplingen så lite som möjligt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag blir inte helt på det klarar vad jag ska använda mig av för att gå från det mindre PVC röret från brunnen till det större betongröret. Har hittat French alternativ med olika dimension, t.ex. http://www.ibeco.se/_pages.asp?page=200&CAT=10&UCAT=40&PAGE_ID=37. Klarar dessa av att vara nedgrävda under många år?
Om man går på French alternativet, är då att rekommenderat att låta 110 plaströret löpa en bit in i betongröret för att vattnet ska belasta kopplingen så lite som möjligt?
Klicka här för att svara