11 410 läst ·
20 svar
11k läst
20 svar
Övergång från betongrör till platsrör (110)
Ja, känns mer förberett för framtiden att separera spillvatten och dagvatten. Och blir det stopp i dagvattenledningen under huset så funkar fortfarande spillvattnet. Och vice versa.oscarwww skrev:
Det går nog om jag bilar lite bredare och lägger de precis bredvid varann.
Ute i gatan finns en kombinerad dagvatten/spillvatten så jag kan inte koppla på någon ledning där, det är isf om jag drar egen spillvattenrör fram till husväggen så underlättar det iaf framtida byte till separata ledningar enligt nedan skiss.
Hur skulle du gjort?
[bild]
Bör jag även då koppla in en backventil på den separata 110mm spillvattenledningen? Kan denna gjutas in eller bör jag istället sätta den på den vertikala ledningen? För att undvika översvämning om proppar igen längre ner, för vatten kommer då tryckas upp i genröret och fylla både dagvatten och spillvattenledningen.Claes Sörmland skrev:
Nu fick jag tag i en ritning.
Funderar på om jag ska gjuta in en ny Rensbrunn eller försöka gjuta väggar och lägga ett lock över? Vad är bästa lösning tro?
Har köpt en rensbrunn nedan
https://www.hornbach.se/shop/Rensror-markror-DN-160/267903/artikel-detaljer.html
Funderar på om jag ska gjuta in en ny Rensbrunn eller försöka gjuta väggar och lägga ett lock över? Vad är bästa lösning tro?
Har köpt en rensbrunn nedan
https://www.hornbach.se/shop/Rensror-markror-DN-160/267903/artikel-detaljer.html
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!oscarwww skrev:
Måste vara något slags rekord at väcka liv i en över 12 år gammal tråd... Svaret stod några poster upp. Om gerjerna finns kvar ett decennie senare!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur kopplar jag anslutningen från blandaren med en övergång
Vatten & Avlopp -
Hur hitta övergång från Securex koppling.
Vatten & Avlopp -
Vad kan jag använda för övergång från cu 15.8 till PEX 15x2,5?
Vatten & Avlopp -
Övergång från trätröskel till granitkeramik
Golv -
Snygg övergång från CC 60 till cc 40?
Vatten & Avlopp