2 230 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Övergång från 1" inv. till 7/8" utv.
Vi ska koppla en vattenpump till ett äldre vattenrör. Vi behöver 1" utvändig 7/8" invändig, men vi vet inte ens vart vi ska börja leta så vi inte vet vad övergången heter i vvs termer och 7/8" verkar vara svårt att hitta.
Det gamla vattenrörets koppling är i mässing tror vi och vattenpumpen i järn.
Finns det nån som kan det här med gamla rör?
Det gamla vattenrörets koppling är i mässing tror vi och vattenpumpen i järn.
Finns det nån som kan det här med gamla rör?
7/8 verkar skumt, det är inte 3/4?
Här finns rördelar: https://www.rinkabyror.se/artiklar/ror-och-rordelar/galvade-ror-och-delar-/galvade-rordelar-/
Här finns rördelar: https://www.rinkabyror.se/artiklar/ror-och-rordelar/galvade-ror-och-delar-/galvade-rordelar-/
Nej det är större än så, gamla mått..
Bild, som sagt. Rörgängor på denna sidan Atlanten har haft samma dimensioner sen 1880-talet, men det behöver ju inte vara en rörgänga.
Jag kan inte ge någon bild just nu, då rören är på landet 
Men som sagt här,det behöver ju inte kanske ens vara en rörgänga, återkommer med bild..
Men som sagt här,det behöver ju inte kanske ens vara en rörgänga, återkommer med bild..
Jag kan allt om rör ! !R Rörigtvärre skrev:Vi ska koppla en vattenpump till ett äldre vattenrör. Vi behöver 1" utvändig 7/8" invändig, men vi vet inte ens vart vi ska börja leta så vi inte vet vad övergången heter i vvs termer och 7/8" verkar vara svårt att hitta.
Det gamla vattenrörets koppling är i mässing tror vi och vattenpumpen i järn.
Finns det nån som kan det här med gamla rör?
Ring mej på 0671-10207,
efter som jag är Pensionär
är mina råd helt kostnadsfria.
Jag besitter även kunskaper
om bilar, el, och VVS plus B&S
Motorer. Jag har display på
Telefonen, så om du inte får
Svar direkt så hör jag av mej
senare
Mvh Håkan W
Klicka här för att svara