finns det en adapter eller liknande som underlättar att koppla ihop ett vanligt avloppsör från diskbänken med en vanlig 3/4" vattenslang?

Ja nästan perfekt fast jag skulle vilja koppla på vattenslangen på undersidan så att vattnet från diskbånken rinner vidare ut geñom slangen

Krilleman
Då behöver du nog gå upp lite i dimension på slangen för att öka på flödet lite!

Vad har du för dimension på avloppsröret under vattenlåset?

Precis som krilleman_215 säger så bör du höja dimensionen på slangen.
50 mm tycker jag är det absolut minsta man ska ha även om jag föredrar att dra fram 75mm till kök.

Avloppsröret från köket genom golvet är säkert 50mm, vilken typ av slang kan jag koppla på? Finns det 50mm trädgårdsslang så kan jag kanske bara använda en vanlig slangklämma? Alternativet är en hård pem slang men då behövet den grävas ner och i koloniområdet är det bättre att ha en slang som man kan flytta på ibland i och med att permanent avlopp tex stenkista inte är tillåtet.

Varför måste pemslangen grävas ner? I vilket fall som helst behöver du en forumstabil slang, typ spiralslang som nog kan vara mindre bråkig än en pemslang.

Hur långt ska du leda det?
Måste det vara en flexibel slang eller går det bra med rör?
Ska du leda det till tank/hink då stenkista inte är tillåtet?

Du får bättre svar med mer information.

Det skall bara rinna ut över singeln vid förråder, en strecka på max 10m, det lutar neråt hela vägen. Idah kör jag med dränkbar pump i en tunna precis undet köksgolvet (krypgrunden).

Titta på slangar och kopplingar på ngn poolfirma, där har du slang i varierande dimension och kvalité, både stela och följsamma slangar och du kan även hitta kopplingar att använda mellan ditt avlopp och slangen.

Jag hade använt vanliga avloppsrör för att leda ut.

Larsa skrev:
Kanske en sån här? [länk]
Och en slangklämma.

JOW skrev:
Och en slangklämma.
Ofta så funkar inte alltid slangklämmor så bra på spiralslangar men i det här fallet så finns finns inget tryck så det bör funka utmärkt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.